Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Sánchez rearma la mayoría de Gobierno el día que Feijóo pide una moción de censura
Miguel esprinta para reabrir su inmobiliaria en Catarroja, Nacho cierra su panadería
Opinión - Cada día un Vietnam. Por Esther Palomera

L'Ajuntament de Barcelona retreu a l'Estat la manca d'inversió en el transport de proximitat

La regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal

Yeray S. Iborra

La regidora de mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, ha mostrat aquest dilluns en compareixença la “disconformitat” del govern municipal amb les aportacions al transport públic de proximitat per part de l'Estat. L’Ajuntament de Barcelona, tal i com es va oficialitzar divendres al Consell de Ministres, rebrà 98'6 milions d’euros de subvenció per part del govern central, una xifra que s’ha vist reduïda a més de la meitat en els últims cinc anys: s’ha passat de 200 milions l’any 2010 a 98'6 en l’actualitat. L’Ajuntament però ha descartat la pujada de tarifes a finals d’any. Ara mateix, es troben congelades.

El Consell de Ministres del passat divendres va aprovar subvencions per al transport públic regular i terrestre de viatgers a Madrid, Barcelona i Canàries, per valor de 126 milions, 98,6 i 25 milions d'euros, respectivament. Des del govern de Colau es considera “imprescindible” que per part de l'Estat hi hagi un compromís més ferm amb la mobilitat quotidiana per eixugar l’endeutament de més de 500 milions d’euros: “L’Ajuntament ha augmentat la seva partida però cal que l’Estat també faci un esforç amb la mobilitat de proximitat”.

Vidal ha recordat que els compromisos de contaminació no es podran complir si no es millora el sistema de transport públic i que la responsabilitat sobre el transport de proximitat recau en un 25% en l’Ajuntament, un 25% en l’Àrea Metropolitana i un 50% en la Generalitat, que és qui té cedides les competències.

Per tractar la qüestió tarifària, l’Ajuntament ha obert un espai participatiu pioner perquè la ciutadania es pugui expressar: “Es necessita transport públic assequible i barat, i més en un moment en què les demandes són punyents. S’ha de fer atractiu per a la ciutadania, el transport”, ha remarcat Vidal, que ja havia defensat la necessitat d'un debat públic aquest dilluns en un article publicat a Catalunya Plural. L'espai de participació s'ha obert dins del Pacte per la Mobilitat i ja s’ha fet una sessió inicial amb l'objectiu de recollir criteris i socialitzar quines són les qüestions que més preocupen.

‘Recuperar' la T-Mobilitat

El contracte de la T-Mobilitat, anterior al govern de BComú, preocupa al consistori. “Ho vam dir durant la campanya i ho mantenim, aquest és un projecte [la T-Mobilitat] que va en contra del bé comú: no és el nostre projecte”, ha afegit Vidal. “Revertir el contracte ja adjudicat tindria un cost de 70 milions d’euros que l’Ajuntament no pot assumir, per això, dins del marc legal, volem augmentar el control públic”. Vidal assegura que “hi ha vies” i que s’estan explorant amb la Generalitat i l'Àrea Metropolitana de Barcelona, amb l'objectiu de renegociar el contracte amb el grup d'empreses que desplegaran la T-Mobilitat a finals d'any.

Etiquetas
stats