Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Aldama zarandea al PSOE a las puertas de su congreso más descafeinado
Corazonadas en la consulta: “Ves entrar a un paciente y sabes si está bien o mal”
OPINIÓN | Días de ruido y furia, por Enric González

Puigdemont i Colau acorden congelar les tarifes del transport públic a Barcelona pel 2017

Reunió de treball de l'Autoritat del Transport Metropolità

Yeray S. Iborra

Les tarifes del transport públic a Barcelona no pujaran aquest 2017. Així ho han anunciat el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, i l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, després d'una reunió a tres bandes amb l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). Puigdemont i Colau s'han felicitat per l'acord i han anunciat que el cost de la congelació i les noves bonificacions serà de 20 milions d'euros per a les administracions catalanes. Barcelona ja havia descartat la pujada de tarifes a l'abril.

La congelació de les tarifes, una mesura que es dóna per tercer any consecutiu, no ha estat l'únic anunci després de la reunió: la T-12, transport públic gratuït per a nens i joves, s'amplia fins als 16 anys (fins ara era fins als 14, inclosos); l'ampliació era una promesa a ERC de fa un any. “Val més un any tard, que mai. Esperem que ara sí que s’implanti”, han considerat fonts republicanes.

D'altra banda, també es crearà una targeta verda per a episodis d'especial contaminació. El nou títol de transport, que encara no té nom, pretén que els ciutadans de la ciutat deixin el cotxe a casa els dies de més pol·lució. Segons l'Ajuntament de Barcelona, el cost de la targeta seria similar al de la T-10.

Després dels anuncis, Carles Puigdemont i Ada Colau han carregat contra el govern central per la manca d'inversió en transport a Barcelona. “El govern [central] ha d'assumir la part que li tocaria”, ha dit Puigdemont, que ha explicat que això serien uns 10 milions d'euros del total de 20 milions per la congelació i les noves bonificacions. Els dos líders han lamentat les baixes aportacions de l'Estat al transport públic, com ja havia fet l'Ajuntament de Barcelona fa uns mesos. La xifra provinent de l'Estat s’ha vist reduïda a més de la meitat en els últims cinc anys: s’ha passat de 200 milions l’any 2010 a 98,6 milions d'euros en l’actualitat.

De fet, Puigdemont i Colau han passat a l'acció i han reclamat que l'any que ve l'Estat aporti 108 milions d'euros, amb l'objectiu de revertir la situació. Les administracions catalanes volen que la xifra augmenti progressivament i que l'any 2018 siguin 147 milions. El president de la Generalitat ha considerat que existeix una doble vara de mesurar per part del govern de Mariano Rajoy, ja que a Madrid se n'aporta més.

Etiquetas
stats