Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Iots, cotxes d'alta gamma i jets privats: així és l'impost català als béns de luxe

Oriol Junqueras i Anna Gabriel, en una imatge d'arxiu

Oriol Solé Altimira

Junts pel Sí i la CUP han registrat aquest dilluns al Parlament la proposició de llei per gravar els béns de luxe propietat d'empreses que no contribueixen a l'activitat econòmica. En concret, l'impost afectarà els béns immobles, els cotxes i vehicles de cilindrada superior a 200 cavalls, els vaixells de lleure de més de vuit metres d'eslora i les aeronaus.

L'Executiu i la CUP coincideixen en que l'objectiu de l'impost és gravar els béns de luxe que les grans fortunes posen a nom de societats per eludir l'impost de patrimoni. “S'ha acabat posar el cotxe o el vaixell a nom de l'empresa”, ha dit el portaveu d'ERC, Sergi Sabrià.

En el pla polític, és la carta amb la qual el Govern va convèncer la CUP per tramitar els pressupostos de 2017, a canvi d'aparcar l'augment de la pressió fiscal a les rendes altes a través de pujades de l'IRPF i els impostos de Successions i Donacions i Patrimoni.

La base imposable de l'impost es calcula, segons han explicat els anticapitalistes en un comunicat, sumant el valor de tots els actius considerats “no productius”. S'establirà un mínim exempt de 500.000 euros o de 100.000 si no incorpora cap immoble. El tipus serà “progressiu” fins a un màxim de l'1%. Els dos grups encara no han ofert una previsió de recaptació ni de quants contribuents estaran subjectes a l'impost.

D'altra banda, la proposició de llei deixa exempts de pagar l'impost a les administracions públiques, les representacions diplomàtiques i consulars a Catalunya i els béns de fundacions, ONG i entitats sense ànim de lucre.

Etiquetas
stats