Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Sánchez rearma la mayoría de Gobierno el día que Feijóo pide una moción de censura
Miguel esprinta para reabrir su inmobiliaria en Catarroja, Nacho cierra su panadería
Opinión - Cada día un Vietnam. Por Esther Palomera

Les entitats veïnals exigeixen posar en marxa el projecte per unir el tramvia de la Diagonal

El tramvia al seu pas per la Diagonal de Barcelona en el seu traçat sud.

Arturo Puente

El que podria ser primer gran projecte urbanístic de l'era Colau a Barcelona, la unió dels dos trams del tramvia per la Diagonal, ha rebut el seu primer recolzament per part de les entitats veïnals i favorables al transport públic. Les plataformes Diagonal per a Tothom, Per la Qualitat de l'Aire, així com la Confederació d'Associacions de Veïns de Catalunya i la FAVB, han exigit aquest dijous en una roda de premsa que es posi en marxa el projecte que pretén unir en una sola línia els actuals dos fragments al llarg de la cèntrica avinguda barcelonina.

Les entitats consideren prioritari solucionar “l'únic cas de tramvia interromput d'Europa” ja que “milloraria la xarxa de mobilitat de l'Àrea Metropolitana en el seu conjunt”, segons ha explicat Ricard Riol, membre de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic. Les entitats han celebrat l'acord entre l'alcaldessa Ada Colau i el president Artur Mas, que la setmana passada van mostrar la seva concordança en favor del projecte.

Per Riol, es tractaria d'una obra “poc invasiva” que, però, “tindria un fort impacte en la millora de la xarxa de transport i afectaria positivament fins a 21 municipis de la zona”, en connectar l'actual traçat de Trambaix amb el de Trambesòs seguint “la seva línia natural i més ràpida”, pel centre de la Diagonal. També ha assegurat que l'elecció entre autobús i tramvia és “un fals debat” ja que “l'autobús articulat només pot absorbir un terç de la demanda de transport, els autos es bloquegen entre ells i la seva velocitat a la Diagonal és de només 9 quilòmetres per hora en moments de congestió”.

L'Associació per a la Promoció del Transport Públic calcula que la unió del tramvia podria fer augmentar la càrrega de passatgers dels 80.000 actuals a 160.000, basant-se en dades d'estudis de l'Autoritat de Transport Metropolità. A més, rebutgen el traçat alternatiu que proposen les associacions de comerciants, per Gran Via i Urgell, assegurant que això seria contrari a la nova xarxa ortogonal d'autobusos, a més de més car.

Les entitats han carregat contra la reforma de la Diagonal duta a terme per l'ajuntament de Xavier Trias, que consideren “feta a la carta per als comerciants”, en paraules del president de la Confav, Jordi Giró, que considera una manipulació posar com a pretext la consulta de 2010 per no haver impulsat la connexió del tramvia. “A la consulta de 2010 no es va preguntar sobre mitjans de transport, sinó sobre si es volia un bulevard o una rambla”, ha recordat. En aquest sentit, les entitats han criticat el “canvi de barrets” de CiU i PSC, de qui consideren que “donen suport al tramvia a l'oposició i s'oposen a ell quan són al Govern”.

Etiquetas
stats