Colau buscarà el vot en els 32 barris més abstencionistes per derrotar Trias

Ada Colau sap que l’única possibilitat de guanyar a Xavier Trias el pròxim 24 de maig és mobilitzant l’abstenció que fa quatre anys va superar el 47% dels vots i es va focalitzar en els districtes de Sant Andreu, Sants-Montjuïc, Horta-Guinardó, Sant Martí i Nou Barris. Serà precisament en les zones més obreres i populars on la cap de cartell de Barcelona en Comú centrarà els seus esforços durant la campanya. Colau pentinarà Barcelona de punta a punta, però la seva presència serà recurrent sobretot en els 32 barris més abstencionistes de la ciutat.

Els responsables de campanya de Barcelona en Comú han dissenyat una agenda a mida de la candidata, amb actes de carrer al matí i la tarda, molts d’ells en places, que tindran com a objectiu bàsic buscar el contacte directe amb l’electorat amb la incorporació de mítings on els veïns podran participar obertament. L’acte d’inici de campanya es farà aquest divendres a la plaça del mercat de la Barceloneta com a símbol de la lluita veïnal per la recuperació de l’espai públic de la ciutat i l’acte central del 20 de maig tindrà com a escenari la plaça Catalunya. El tancament de campanya serà al barri de la Prosperitat, a Nou Barris.

Conscients que Colau és la cara més coneguda de la formació i que tampoc interessen ingerències externes, sobretot les de formacions com Podemos on s’està produint un debat intern d’insospitades conseqüències polítiques, s’ha decidit reduïr a la mínima expressió el desembarcament d’altres dirigents. Tant el líder de Podemos, Pablo Iglesias, com el d’ICV-EUiA, Joan Herrera, i de Procés Constituent, Teresa Forcades, només acompanyaran Colau un sol cop i ho faran per separat. Iglesias participarà en un míting a Nou Barris aquest dissabte 9 de maig mentre que Forcades ho farà a Gràcia el pròxim dimecres 13 i Herrera dos dies després al Poblenou acompanyat d’un representant de Syriza encara per confirmar i de l’eurodiputada d’Els Verds Ska Keller.

El lema de campanya serà Guanyem Barcelona i l’argumentari polític se centrarà en tres temes: el missatge social centrat en les desigualtats, el missatge de regeneració democràtica i la lluita contra la corrupció política i, finalment, la necessitat de recuperar l’orgull de ciutat, un orgull perdut, segons Colau, degut a la política portada a terme per l’actual equip de govern municipal en mans de CiU. Pel que fa al cost de la campanya, la iniciativa de recollir diners per sufragar-la sense haver de recórrer a les entitats financeres acaba aquest dimecres 6 de maig i la xifra fixada de 80.000 euros ja s’ha aconseguit gràcies a les donacions ciutadanes.

En paral·lel als actes de Colau, Barcelona en Comú prioritzarà les xarxes socials on la formació té una gran presència i, a més, ha dissenyat més de 150 accions de campanya portades a terme bàsicament per voluntaris que complementaran els actes més mediàtic i inclouran el porta a porta. Segons el responsable de campanya David Cid, molta gent està pendent del que passarà a la ciutat el diumenge 24 de maig. “No ho tenim fàcil, però Barcelona és l’únic lloc on es pot produir un canvi”, ha explicat aquest dimarts afegint que la previsió meteorològica no els preocupa gaire.