Llucià Homs i Fèlix Riera són els capdavanters de la nova revista digital Hänsel i Gretel. Una iniciativa que vol convertir-se en un espai de reflexió de Barcelona i la seva cultura, de produir noves idees per convertir-se en una màquina del pensament. En definitiva, de recuperar l'autoestima que ha tingut sempre la ciutat i que l'ha fet forta al llarg de la història gràcies al seu moviment cultural pluridisciplinar.
“Hänsel i Gretel¨, com la majoria dels lectors sabran, és un conte dels germans Grimm escrit pels infants. Però com tots els contes, al darrere hi ha una història, un sentit figurat i una moralitat que es pot traslladar al món dels adults. En moltes històries escrites en format conte es diuen les veritats del món.
Dins de la narrativa d'aquest conte hi juguen diversos elements: un nen i una nena, el bosc, l'abandonament dels pares, el rastre de les motlles de pa, la seducció de les llaminadures i la part més obscura i maligne de la bruixa. Tots aquests ingredients tenen una sobreinterpretació dins la revista digital: els nen i la nena com els artistes, el bosc com l'espai de reflexió però també un espai de solitud i difós, l'abandonament com l'aïllament de la cultura per part dels poders polítics i les institucions públiques , el rastre de les motlles com els últims intents dels artistes per tenir un paper en la nostra societat i no perdre's entre els arbres del bosc i, per últim, la bruixa maligne com el paper adoptat per la política cultural estatal que, “amb la seva màgia negra” ha imposat un IVA del 21%.
El centre del debat de la revista són els creadors, les veus més representatives de la comunitat cultural i creativa barcelonina per tornar a estimular els grans debats i recuperar el pensament d'idees per retornar a la sensibilitat de la societat per la cultura. Passar del reconeixement al coneixement.
La publicació busca captar el pensament de persones de la comunitat cultural i creativa de Barcelona amb diversos articles independents. Aquests articles serviran de base per cicles de lectura per tractar diversos temes en profunditat: des de la “Construcció i cansament en la Barcelona cultural”, passant pel paper dels Festivals de música o creació i la seva declinació cap a la cultura o bé, dirigits a alimentar l'oci i el turisme de la ciutat o els nous camins a seguir per recuperar el periodisme cultural i el seu prestigi i influència. També hi haurà espais de diàlegs en profunditat sobre Barcelona, per buscar el pensament i la reflexió en profunditat, entre d'altres seccions.
Aquest projecte ambiciós vol recuperar la cohesió de la comunitat cultural i creativa per tal que els ciutadans i ciutadanes parin i pensin. I, en un futur, connectar amb altres ciutats del món on els moviments culturals són latents i forts. La ciutat és clau per definir el caràcter i tendències dels qui hi viuen. Si no es genera pensament ni s'alimenta l'ecosistema cultural, es trasllada en una gran debilitat del sistema que regeix a la nostra societat.
“El bosc és molt gran on hi cabem tots. Quan decidim tornar a la ciutat veurem el lloc d'on la cultura no hauria d'haver marxat mai”, ha reblat Fèlix Riera.
Llucià Homs i Fèlix Riera són els capdavanters de la nova revista digital Hänsel i Gretel. Una iniciativa que vol convertir-se en un espai de reflexió de Barcelona i la seva cultura, de produir noves idees per convertir-se en una màquina del pensament. En definitiva, de recuperar l'autoestima que ha tingut sempre la ciutat i que l'ha fet forta al llarg de la història gràcies al seu moviment cultural pluridisciplinar.
“Hänsel i Gretel¨, com la majoria dels lectors sabran, és un conte dels germans Grimm escrit pels infants. Però com tots els contes, al darrere hi ha una història, un sentit figurat i una moralitat que es pot traslladar al món dels adults. En moltes històries escrites en format conte es diuen les veritats del món.