Perplexos encara per la negativa de TV3 a emetre, com cada any des de 1999, l’espot promocional de la Festa del comerç just i la banca ètica, 31 localitats de Catalunya celebren aquests dies que “sí hi ha alternatives a la crisi”. Aquest és el lema de la 14ª edició de l’esdeveniment que coordina SETEM i que intenta sensibilitzar a la ciutadania sobre la gestió dels seus estalvis i consum. En els 14 anys d’història de la festa, TV3 sempre havia col·laborat amb els organitzadors emetent, de franc, l’anunci de la jornada . “Aquest any han denegat l’emissió per considerar-lo publicitat amb finalitat política”, expliquen des de SETEM. “Els criteris els marca el CAC”, afegeixen. En l’anunci, apareix una dona llegint un diari amb titulars referentes al rescat bancari i als desnonaments, dues qüestions que el CAC hauria considerat “temes de debat polític” actualment.
Creixement significatiu de la Banca ètica
Segons dades del Baròmetre Estatal de les Finances Ètiques 2012, tot i l’estacament del volum d'estalvi tant de les famílies com de les societats no financeres en l’últim any , les entitats de finances ètiques han aumentat en un 60% el volum d'estalvi recollit, ara mateix, per sobre dels 915 milions d'euros. Els préstecs en aquest tipus d’entitats també han tingut un creixement significatiu, al voltant del 20%. I s'han situat per sobre dels 700 milions d’euros.
Perplexos encara per la negativa de TV3 a emetre, com cada any des de 1999, l’espot promocional de la Festa del comerç just i la banca ètica, 31 localitats de Catalunya celebren aquests dies que “sí hi ha alternatives a la crisi”. Aquest és el lema de la 14ª edició de l’esdeveniment que coordina SETEM i que intenta sensibilitzar a la ciutadania sobre la gestió dels seus estalvis i consum. En els 14 anys d’història de la festa, TV3 sempre havia col·laborat amb els organitzadors emetent, de franc, l’anunci de la jornada . “Aquest any han denegat l’emissió per considerar-lo publicitat amb finalitat política”, expliquen des de SETEM. “Els criteris els marca el CAC”, afegeixen. En l’anunci, apareix una dona llegint un diari amb titulars referentes al rescat bancari i als desnonaments, dues qüestions que el CAC hauria considerat “temes de debat polític” actualment.
Creixement significatiu de la Banca ètica