Després d'ocupar una oficina d'Endesa amb prop de 300 persones, l'Aliança Contra la Pobresa Energètica s'ha reunit aquest dijous amb la companyia per negociar mesures per protegir les famílies que no poden fer front a les factures.
De moment l'elèctrica s'ha compromès a establir una de les mesures que proposava l'aliança: crear un canal d'interlocució per donar resposta ràpida a les famílies que es troben “en situació límit”. Eloi Badia, portaveu de la plataforma, explica que la companyia s'ha compromès a posar cinc punts d'atenció per atendre i analitzar individualment aquests casos i donar-hi resposta.
No obstant, Badia remarca que “no solucionarem el problema atenent cas a cas”. “El dimecres amb la ocupació vam evidenciar que ells no tenien cap mecanisme, que no sabien a qui estaven tallant la llum”, remarca. Per això demanen que Endesa estableixi criteris per als talls de subministrament, com demanar el vist-i-plau dels serveis socials.
La companyia, segons explica Badia, no ha descartat comptar amb l'administració en aquest procés, i des de l'aliança ho celebren. “Estem molt contents perquè per una cosa que semblava tan difícil, ara hi ha una porta oberta, però això també evidencia que el servei no dóna garanties”, assegura.
L'aliança, però, insisteix en que no afluixarà. “El dia 1 d'abril [quan s'aixequi la moratòria que va establir el govern], seguirà havent-hi talls”, recorda, i afegeix que aquesta companyia no és el seu únic objectiu. “El problema de les famílies són els tres subministraments, llum, aigua i gas, juntament amb les hipoteques”, explica.