La portada de mañana
Acceder
Sánchez rearma la mayoría de Gobierno el día que Feijóo pide una moción de censura
Miguel esprinta para reabrir su inmobiliaria en Catarroja, Nacho cierra su panadería
Opinión - Cada día un Vietnam. Por Esther Palomera

El canvi d'etiquetatge pel valencià afecta al voltant del 5 per cent dels productes de marca pròpia de Consum

elDiariocv

València —

Ferran Suay, Tomàs Llopis i Toni Gisbert, membres de la Junta Directia d’Acció Cultural del País Valencià (ACPV), es van reunir el passat divendres 23 de febrer amb representants de la cooperativa valenciana Consum per a interessar-se sobre l’etiquetatge i la política lingüística de l’empresa.

La representació de la cooperativa ha exposat la normalitat amb què treballen en valencià, i com això es concreta en accions positives com l’etiquetatge dels productes, la retolació interna i externa dels supermercats, els fullets comercials i la revista, tots ells canals habituals de comunicació amb socis i clients. També han destacat les iniciatives referides a la seua responsabilitat social corporativa en molt diversos àmbits.

En la reunió de treball també s’ha tractat la qüestó de l’etiquetatge en valencià, en relació a la qual la representació de Consum ha informat que la cooperativa està realitzant un canvi que afecta exclusivament al voltant del 5% dels productes de marca pròpia, i que ara mateix està en procés de valoració. En aquest sentit, els membres d’ACPV han assenyalat el fet que la cooperativa és l’única empresa de l’àmbit de l’alimentació que, al País Valencià, etiqueta amb normalitat els seus productes en la nostra llengua, i ha animat Consum a mantenir eixa línia de fidelitat al concepte de proximitat i qualitat.

Acció Cultural i Consum mantindran una línia de diàleg permanent, així com obrir possibles col·laboracions en favor del comerç en valencià, de qualitat i de proximitat, en el qual Consum “és i ha de continuar essent un exemple, sempre amb un enfocament positiu”.