La portada de mañana
Acceder
El Gobierno da por imposible pactar la acogida de menores migrantes con el PP
Borrell: “Israel es dependiente de EEUU y otros, sin ellos no podría hacer lo que hace”
Opinión - Salvar el Mediterráneo y a sus gentes. Por Neus Tomàs

El Teatre Principal presenta ‘L’Electe’, una comèdia dramàtica sobre política i transtorn psiquiàtric

elDiariocv

València —

‘L’Electe’ és una comèdia dramàtica sobre els efectes de la política i les teràpies psiquiàtriques. Un jove polític acaba de ser escollit president. En poques hores ha de pronunciar el seu discurs d’investidura però, cada vegada que l’assaja, un terrible tic deforma la seva cara de manera tan ridícula com hilarant. El psiquiatra només té unes poques hores per resoldre aquest aparent trastorn i evitar que el president electe faça un ridícul espantós en la seua primera compareixença. ‘L’electe’ es converteix en una batalla entre el president i el psiquiatra. Què amaga cadascú? Quines són les veritables intencions d’un i altre? Quins fets de la nostra vida marquen el nostre futur i, sobretot, la nostra vocació? Política contra ciència, consciència contra aparença, poder contra poder.

Aquest text va ser finalista del cinqué torneig de dramatúrgia catalana del Festival Temporada Alta 2015

L’autor, Ramón Madaula, que també participa en la producció com actor afirma: ‘’Sempre m’ha inquietat saber quines són les motivacions reals que mouen algú a ser president del seu país. Una responsabilitat que la majoria de ciutadans defugiríem. Sospito que, a banda de l’ambició de poder o de les ànsies legítimes de millorar el món, hi ha altres motius que potser ni el mateix candidat coneix. A partir d’aquesta premissa m’he inventat ‘L’electe’, una ficció sobre un President de la Generalitat que el dia del seu discurs d’investidura descobreix els veritables motius que l’han portat fins on l’han portat“.

‘L’electe’ és una producció de la Sala Muntaner de Barcelona

El director

El seu director Jordi Casanovas és dramaturg i director teatral. Ha obtingut el Premi Tendències del diari El Mundo 2013 al creador emergent. Premi Ciutat de Barcelona de Teatre 2012 per ‘Pàtria’. Premi Butaca 2011 al millor text teatral per ‘Una història catalana’. Premi Time Out Barcelona 2011 a la millor obra per ‘Un home amb ulleres de pasta’. Premi Butaca 2009 al millor text teatral per ‘La revolució’. La trilogia composta per ‘Wolfenstein, Tetris i City/Simcity’ ha rebut el Premi de la Crítica de Barcelona a la revelació de la temporada 2006-07, el Premi Crítica Serra d’or al millor text teatral de 2006 i nominacions als Premis Butaca i als Premis Max. Premi “Eduard Escalante” Ciutat de València 2006 per ‘Estralls’. Premi Ciutat D’Alcoi 2005 per ‘Beckenbauer’ i Premio Marqués de Bradomín 2005 per ‘Andorra’. Premi Teatre Universitari “Josep Robrenyo” 2002 per ‘Les millors ocasions’.

Els intèrprets

L’autor de 'L'electe' i també actor Ramón Madaula es va formar en interpretació en l’Institut del Teatre de Barcelona. Ha fet d’actor de teatre, cinema i televisió, i també de productor teatral. En la seua extensa carrera, ha estat guardonat amb el Premi Butaca al millor actor protagonista del 2004, per ‘Calígula’, el Premi Ciutat de Barcelona 2008 per ‘El llibertí’, el Premi Gaudí 2014 al millor actor secundari, per la pel·lícula ‘La por’ i Premi Butaca i Premi de la Crítica 2016 al millor actor de repartiment per ‘El rei Lear’.

Dels seus darrers treballs destaquen ‘La Treva’ amb direcció de Julio Manrique, ‘El Preu’ sota la direcció de Sílvia Munt, A teatro con Eduardo d’Eduardo di Filippo i El rei Lear sota les ordres de Lluís Pasqual. Ha treballat amb directors com Josep Maria Flotats, Lluís Homar, Sílvia Munt i Ariel García Valdés, entre d’altres.

Roger Comas és actor, director i escriptor. En Teatre l’avalen les seves intervencions a ‘Dalí versus Picasso’, de Fernando Arrabal (2014), ‘El mercader de Venècia’, W. Shakespeare, dir. R. Duran (2012), ‘En cualquier otra parte’, d’Alex Maña (2007), ‘Somriure d’elefant’, de Pau Miró (2006), ‘Fedra+Hipòlit’, de Magda Puyo (2002), ‘Ferdinando’, d’Anniballe Ruccello, dir. d’Òscar Molina (2001), ‘’Bodas de sangre, de F. García Lorca, dir. de F. Madico (2001), ‘La vida es sueño’, de Calderón de la Barca, dir. C. Bieito (2000) o ‘Troilus i Cressida’, de W. Shakespeare, dir. de X. Albertí (2000), entre d’altres.

En el cinema destaquen els seus treballs amb directors com Ventura Pons, Judith Colell., Enrique Gabriel Lipschutz, Manuel Huerga, Patricia Ferreiro, Ramón Térmens o David Pastor.