Prioritzar la construcció d’infraestructures educatives pendents, d’acord amb els criteris objectius dels ajuntaments i no segons el color polític dels governs locals, és l’objectiu del nou mapa escolar valencià que tot just ara confecciona la Conselleria d’Educació, amb la intenció de desvincular les actuacions del favoritisme polític que, afirmen des del departament, ha dirigit la gestió de Conselleria durant el govern del PP.
El procés l’ha anunciat a Ontinyent el secretari autonòmic d’Educació, Miguel Soler, que ha explicat que ha enviat una carta als ajuntaments amb intervencions pendents en què demana informació sobre la prioritat per a les infraestructures educatives. L’objectiu és confeccionar una llista abans de Nadal de les actuacions de forma transparent on s'ordenarà per prioritat les intervencions siguen construcció, ampliació o rehabilitació.
La llista ha de combinar les prioritats dels ajuntaments juntament amb les rebudes per altres col·lectius, com ara les associacions de mares i pares d’alumnes o els col·lectius veïnals. Des del primer moment ja s’ha assenyalat que la prioritat absoluta són els centres que estan íntegrament en barracons, mentre que la resta es limitaran a una planificació educativa ordenada.