La Conselleria d'Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori ha hagut d'abonar per rescabalament 38.644,91 euros a l'empresa Typsa SA, investigada pels sobrecostos en el disseny del circuit urbà de la Fórmula 1 en 2008, segons publica el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOCV). Els treballs que s'abonen en l'actualitat consistien en assessorament en matèria aeronàutica i els va realitzar la firma per a la Conselleria d'Obres Públiques quan la dirigia l'actual líder del PP, Isabel Bonig, en els anys 2013 i 2014.
Entre els treballs que va realitzar per al departament de Bonig, constava la realització d'estudis tècnics i direcció tècnica de plans i projectes aeronàutics perquè estava la Generalitat impulsant l'aeroport de Castelló i l'aeròdrom de Viver. A més, tal com va explicar eldiario.es, en els emoluents públics que en el seu moment va percebre l'empresa també es va incloure la redacció de discursos i respostes parlamentàries a l'oposició, que va ser molt crítica amb l'engegada del conegut popularment com “aeroport sense avions”.
El contracte inicial per a dos anys el va signar Mario Flores, predecessor en la conselleria d'Isabel Bonig i també investigat en la causa de la Fórmula 1, per 392.981,75 euros. L'acord entre la conselleria i l'empresa privada es va formalitzar el 30 de novembre del 2010 i la seua execució va arrancar l'1/12/2010. Vuit mesos després va entrar Bonig en la conselleria i va mantenir el contracte fins a la seua suspensió el 20 de novembre del 2012 per a realitzar-ne una modificació contractual en haver sorgit noves necessitats.
El contracte d'assessorament i assistència tècnica es titulava “Suport a la divisió de ports, aeroports i costes en matèria aeroportuària per a la realització d'estudis tècnics i direcció tècnica de plans, projectes i estudis aeroportuaris”, però s'hi van incloure més despeses com l'elaboració de notes de premsa, discursos per a inauguracions o l'elaboració de respostes a preguntes parlamentàries per a contestar a l'oposició en el Parlament valencià. Aquesta externalització es va justificar per la falta de personal en l'administració valenciana coneixedora de la legislació aeroportuària.
Mario Flores era el conseller quan l'empresa es va fer en UTE amb Ayesa amb el concurs per a la redacció del projecte. La Unió Temporal d'empreses es va constituir després que se li adjudicara el concurs, segons es desprèn de la investigació judicial. Posteriorment, Flores també els va adjudicar el contracte d'assessorament aeronàutic en 2010. Curiosament, la filla de l'exconseller Flores, imputat també en la investigació de la Fórmula 1, treballa en una de les dues empreses de la UTE, segons ha avançat el diari Las Provincias.