Rajoy anuncia a Alacant un model de finançament “just” i “per a tots”

El president del Govern i candidat del PP a la reelecció, Mariano Rajoy, ha anunciat aquest divendres des d’Oriola que abordarà un nou model de finançament autonòmic en la pròxima legislatura “distint” del socialista i que serà “just”, “per a tots” i “en el qual ningú no tinga més del que li correspon, però tampoc menys que del que li correspon”.

Rajoy s’ha pronunciat així durant un míting a la ciutat alacantina, la més gran de la Comunitat Valenciana on governen els populars després de les autonòmiques del maig, alhora que ha reafirmat el seu compromís amb el territori valencià i s’ha enorgullit d’insistir en el fet que l’Estat ha ajudat la Generalitat a pagar els seus deutes a proveïdors, en el pagament del deute i a atendre els serveis públics.

Amb vista a la pròxima legislatura, el candidat popular a la reelecció ha apostat per l’AVE amb Múrcia, per la connexió de l’aeroport de l’Altet i pel Corredor Mediterrani, del que ha dit que és una infraestructura “de les més importants per comoditat i per a millorar la competitivitat de l’economia del país”.

Finalment, s’ha referit a la problemàtica de la sequera que pateixen les comarques alacantines, de la qual ha dit: “conec la problemàtica i assegure que faré tot el que estiga a les meues mans, el possible i l’impossible per a resoldre un assumpte amb massa anys sense resoldre’s”.

Pla Nacional de l’Aigua

En aqueix mateix sentit s’ha pronunciat la presidenta del PPCV, Isabel Bonig, que ha considerat que la seua formació és “l’únic partit amb voluntat de resoldre el dèficit hídric”.

La líder popular ha subratllat que el programa del PP és l’únic que preveu en el programa electoral un “Pla Nacional de l’Aigua que ofereix solucions als desequilibris hídrics existents entre les distintes conques i regions espanyoles”. I ha apostat per una política hídrica “construïda sobre la base del diàleg, el consens i la solidaritat que resolga els desequilibris.

Finalment, Bonig ha lamentat la derogació del transvasament de l’Ebre i el “balafiament” que van suposar “cinc dessaladores que ningú no vol i que ha costat 550 milions d’euros”.