Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
El Constitucional acusa al Supremo de sentenciar los ERE sin argumentos
Las denuncias por acoso dinamitan una investigación de la Universitat de Barcelona
Opinión - El porno es el nuevo demonio. Por Ana Requena
Sobre este blog

Este blog es el espacio de opinión y reflexión de elDiario.es en Galicia.

Galicia en rede

Un tren del eje atlántico ferroviario.

0

O parlamento portugués aprobou quitar as peaxes en distintas autoestradas. Unha delas, a A-28, conecta Porto con Vigo pola costa e ten un gran volume de circulación. Non é a única liberación de peaxe que afecta a Galicia: a A-24 vai dende Viseu polo interior do país veciño ata dar na eurocidade Chaves-Verín. Ese paso constitúe, de feito, un impulso ao eixo Vigo-Porto e, por extensión, á eurorrexión Galicia-Norte de Portugal.

O feito é que, como realidade histórica, política, lingüística e cultural, Galicia talvez non ocupa moito espazo na imaxinación portuguesa. É máis: para eles é problemático entender que o seu idioma naceu entre nós. Pero como ámbito económico e social, é claro que Portugal entende, talvez mellor do que é usual entre nós, que a franxa atlántica é un continuum demográfico e urbano. Por tanto, un mercado compartido que xera novas economías de escala, beneficiosas para todos. Unha vez desaparecidas as fronteiras políticas, é cuestión de tempo que a malla das interrelacións espese. De feito, xa foi o que sucedeu nas últimas décadas. Se teñen curiosidade, poden ver este documental, O diamante galego, feito por AGAL e Nós TV, que intenta dar voz a ese feito.

Nun exemplo que a estas alturas é xa clásico, o aeroporto Sá Carneiro despegou como hub internacional non só sobre a base dos viaxeiros portugueses. Na súa planificación contaron co mercado que podía proceder de Galicia. A día de hoxe, as conexións dos aeroportos galegos son sota, cabalo, rei. Non é o caso do Porto. O día en que o AVE conecte Vigo quedarán aínda menos dúbidas de que ese é o lugar dende o que un pode viaxar a case calquera lugar dende Galicia. Os aeroportos galegos, coa súa falta de miras, puxeron a súa contribución.

Agora ben, que medidas poden tomar os diferentes gobernos no plano das infraestruturas para desenvolver o país? Talvez a máis efectiva sería procurar conectar todas as cidades galegas en anel a través do tren. Iso xa existe da Coruña a Vigo e o éxito do nexo mostrou ás claras a demanda oculta que subxacía. De todos os tramos, o máis relevante é o de Ferrol- A Coruña, que clama ao ceo. A modernización desa liña modificaría substancialmente a ecuación no sentido de promover o que Albalat chamou a Cidade das Rías. Pero unha boa conexión Lugo-A Coruña contribuiría a desenvolver os núcleos urbanos do norte de Galicia. Completar o anel a Ourense e Vigo sería o obxectivo: unha Galicia en rede.

No básico, ese obxectivo, o mesmo que o ramal noroeste do Corredor Atlántico, son competencia do goberno central, actualmente en mans do PSOE, que é, por tanto, quen ten máis responsabilidade. Pero iso non quita que o goberno galego presione e/ou formule alternativas razoables en tempo e forma. O goberno galego ten certa tendencia á propaganda negativa, a obrar como se o seu labor fose só facer oposición ao goberno central e aos gobernos locais. A lavar as mans e non comprometerse a nada, en definitiva. Pero, neste terreo, non se ve por que non serían posibles certos consensos, e forma parte das súas obrigas tecelos. Ademais, o PP de Galicia ten, ou debería ter, influencia na planificación das redes europeas e, antes ou despois, vai ter nas súas mans o Goberno central, así que sería bo que todos tiveramos claras as súas propostas.

No ámbito das redes de proximidade é moito o que se pode facer para mellorar a conexión, especialmente a de Vigo e A Coruña coas súas áreas urbanas, favorecendo a mobilidade dos traballadores que se teñen que desprazar cada día. Ten que haber unha aposta polo ten metropolitano, por un tren con confort, frecuencias apropiadas e prezos apropiados. E cun modelo de multimodalidade que permita que un usuario poida chegar con facilidade aos seus puntos de destino. A Coruña-Betanzos e A Coruña-Carballo son liñas evidentes. O eixo ferroviario entre Vigo e Pontevedra cumpre todos os requisitos para a constitucion dun núcleo dun servizo ferroviario de proximidade. Entre Vigo e Porriño CCOO propuxo un servizo intermodal e transfronteirizo, con apeadeiro no polígono das Gándaras. En moitos casos hai, de feito, alternativas factibles xa estudadas.

O goberno galego pode crear un ente ferroviario, ou Galitren, para promover esas liñas consultando aos gobernos municipais concernidos. O tren é máis sostible e contribúe á descarbonización. Nas últimas décadas, Galicia transformou sensiblemente a súa trama de conexións por estrada. Na conversa pública non se lle deu ao ferrocarril, incluíndo o de proximidade, e talvez o metro de Vigo, prometido nun tempo pasado por Núñez Feijóo, o lugar que merece. Pero o tren é o futuro e debería estar no centro da atención.

Sobre este blog

Este blog es el espacio de opinión y reflexión de elDiario.es en Galicia.

Etiquetas
stats