Busquen al parapentista que diumenge va provocar el tancament de l'espai aeri a l'aeroport de Palma

LLEGIR EN CASTELLÀ
La Guàrdia Civil i la Policia Nacional estan intentant localitzar els ocupants -no es descarta que fossin dues persones- d'un parapent el vol del qual sobre els voltants de l'aeroport de Palma va obligar diumenge passat a paralitzar durant 15 minuts les operacions. Es tracta d'un dels aeròdroms que més trànsit aeri suporten a nivell europeu.
La irrupció del parapent a les proximitats de les instal·lacions es va produir al voltant de les 13.00 hores i va provocar el tancament immediat de l'espai aeri durant 15 minuts. En aquest temps, tres vols procedents de Bremen, Saragossa i París van ser desviats a l'aeroport de Menorca, mentre que un procedent de Madrid es va desviar a l'aeròdrom d'Eivissa.
Després dels fets, les patrulles dels dos cossos desplaçades a la zona no van poder localitzar el parapentista, per la qual cosa van obrir immediatament diligències amb l'objectiu d'identificar-lo. Segons han informat fonts de la investigació, de moment no s'ha aclarit si eren una o dues persones, encara que, segons l'Institut Armat, és força habitual que aquest tipus d'aparells estiguin ocupats per dues persones: el guia i l'acompanyant.
Cal recordar que mentre que l'interior de l'aeroport i l'espai aeri són competència de la Guàrdia Civil, mentre que els voltants de la instal·lació ho són de la Policia Nacional, tal com recorda Europa Press.
0