En declaracions als periodistes pel Dia sense Cotxes a Barcelona, l'alcaldessa Ada Colau, ha assegurat estar orgullosa de que Barcelona en comú opti per “no desentendre's del que passa més enllà de l'àmbit municipal”. I ha remarcat que la ciutadania ha de ser la veritable protagonista dels processos en marxa, tant en l'àmbit municipal com en el català i l'estatal.
“Vam decidir impulsar aquest projecte ampli de confluència, impulsat des de la ciutadania per reforçar aquesta necessitat, que ha de ser ja una realitat, de procés constituent, tant a Catalunya, insisteixo, com en el conjunt de l'estat”, ha dit Colau.
I ha emfatitzat que ho fan per tal de defensar els projectes municipals que avui “estan trobant límits claríssims amb el govern del partit popular amb el seu component fortament centralista, fortament antidemocràtic i que atempta contra l'autonomia global”.
Colau ha volgut deixar clar que ella, com a alcaldessa, “no està dirigint ni duent a terme cap tipus de negociació” per a les candidatures estatals i que per tant ella no serà candidata.
L'alcaldessa ha recordat que Barcelona en Comú es va gestar per impulsar projectes municipals, però creu que ara cal fer “un sobreesforç perquè aquests processos constituents siguin una realitat” també a nivell estatal, i lluitar contra la corrupció, els drets socials i la sobirania.
Ha subratllat que Barcelona en Comú està en sintonia amb la voluntat de la majoria catalana mostrada en les passades eleccions. També ha criticat l'actitud de partits com el PP o Ciutadans per voler frenar “un procés de canvi impulsat des de baix” i no permetre un referèndum vinculant.
Colau ha participat a la celebració del Dia sense Cotxes, una iniciativa que feia 12 anys que no es celebrarva i que s'emmarca dins de la setmana de la mobilitat sostenible. Per aquest dia 12 trams de la ciutat, alguns tan importants com la Via Laietana o la Diagonal, s'han buidat de cotxes i han estat ocupats per realitzar activitats comunitàries.
L'alcaldessa de Barcelona ha dit a la premsa que aposta pel transport públic amb l'ampliació de la xarxa de carril bici i accelerant la implementació de la xarxa ortogonal de busos i la connexió del tramvia per tal de “començar a pacificar carrers de la ciutat de Barcelona”.