Els usuaris de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) van interposar durant l’any passat un total de 2.339 reclamacions relacionades amb el servei del metro i del tramvia de València.
D’aquestes, 1.818 hi van entrar per escrit i 521 a través de la pàgina web. Per comparació a l’exercici anterior, les queixes han augmentat un 20% a causa, principalment, de les vagues que va haver-hi el 2015, tal com han explicat fonts de l’entitat.
Per apartats, les qüestions relatives al peatge (targeta sense contacte, les màquines expenedores i validadores) en van comportar el 29,40%, amb 688 reclamacions. Pel que fa al sistema tarifari (normes d’utilització i de taquillatge) en van representar el 21,30%, amb 499 escrits.
En tercera posició hi ha el funcionament del servei (aglomeracions, retards i compliment d’horaris) que en va arribar al 18,20%, amb 426 reclamacions.
Hi segueix l’atenció al client (informació als viatgers, inclosa la senyalització i el tracte del personal), que en va suposar el 13,30%, amb 311 expedients. Finalment, quant a instal·lacions i material mòbil (confortabilitat o deficiència en estacions i en trens, i accessibilitat), en va ascendir al 10%, amb 236 reclamacions.
Per línies, la Línia 1 (Bèera-Castelló de la Ribera), amb 940 reclamacions, lidera el nombre de queixes globals dels clients, fet que comporta el 40% del total, seguida de la Línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport), amb 807 i un pes específic del 34,5%.
Hi segueixen la Línia 4 (Mas del Rosari-Doctor Lluch), amb 208 i un 9%; la Línia 5 (Marítim Serradora-Aeroport), amb 112 i un 5%; la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda), amb 104 i un 4,5%; la Línia 7 (Marítim Serradora-Torrent Avinguda), amb 49 i un 2%; la Línia 9 (Alboraia Peris Aragó-Riba-roja de Túria), amb 22 i un 1%; la Línia 6 (Tossal del Rei-Marítim Serradora), amb 15 i un 0,6%; i, finalment, la Línia 8 (Marítim Serradora-Marina Reial Joan Carles I), amb 5 observacions i un 0,2%.
Les dones, les que més reclamen
Les persones que reclamen en Metrovalència són majoritàriament dones, amb un 58% enfront del 42% d’homes. El període d’edat que hi predomina és el de 41 a 65 anys, amb el 37%.
Altres segments serien entre 26 i 40 anys, el 34%; de 0 a 25 anys, el 25% i de més de 65 anys, el 4%. Quant al motiu del viatge, hi predomina la faena, amb el 46%, seguit dels estudis, amb el 15%, i l’oci, amb el 12%.
Per tant, el perfil del reclamant seria dona, entre 41 a 65 anys i que hi viatja per qüestions de faena.