L'Ajuntament de Quart de Poblet ha obtingut l'aprovació del seu nou PGOU (Pla General d'Ordenació Urbana) que substituirà el que estava en vigor de forma transitòria des de l'any 2002. La Conselleria de Territori i Medi Ambient ha donat llum verda a una ordenació que va ser publicada oficialment així aquest dimarts al Butlletí Oficial de la Província.
El consistori explica: “Estem satisfets perquè hem pogut culminar un llarg procés de tràmits burocràtics, ja que durant 21 anys s'han produït 3 modificacions legislatives (LRAU, LUV i LOTUP)”. Afegeix així que el que s'ha publicat és el PGOU estructural, “amb les grans línies mestres que regiran el desenvolupament detallat amb informació concreta i detallada”.
Però entre les principals fites que es destaquen des del govern de Cristina Mora està la de la projecció industrial: “Ara es pot començar a redactar el pla parcial dels sectors de desenvolupament industrial, el qual és fonamental perquè el nou PGOU contempla una ampliació importantíssima de 600.000 metres quadrats de sòl industrial”.
Quart de Poblet es caracteritza per ser un municipi longitudinal amb diversos nuclis separats entre ells i molt densos. L'ús del sòl residencial es reparteix en dos nuclis clarament diferenciats i que poden ser classificats, segons la seua localització, en nucli residencial al nord i al sud de la A-3. L'autovia és una barrera física important i divideix el terme en dos àmbits de difícil connexió. El sòl residencial situat al nord de la A-3 està consolidat en la seua major part i conté el barri antic originari del municipi. La majoria dels terrenys industrials inclosos han quedat en la seua majoria fora d'ordenació, i s'han requalificat com a terrenys residencials. El sòl residencial situat al sud l'A-3 correspon al Barri del Crist. El seu desenvolupament es va produir en la primera meitat del segle XX, juntament amb el desenvolupament urbanístic en la zona d'Aldaia i junts formen la Mancomunitat Intermunicipal Barri del Crist Aldaia-Quart de Poblet.
El nou model territorial s'estableix en coordinació amb el planejament dels municipis confrontants, especialment la continuïtat amb els sòls urbans de Manises i Aldaia, reforçant el paper del municipi en l'àrea metropolitana de València. Es proposa la reconversió d'usos industrials en entorns que han quedat obsolets per a això (antiga Factoria Elcano i voltants). Es delimiten dos nous sectors de sòl urbanitzable en el terme municipal, tots dos sectors industrials i situats al sud de l'autovia A-3, en la zona oest del terme municipal.