La portada de mañana
Acceder
Puigdemont estira la cuerda pero no rompe con Sánchez
El impacto del cambio de régimen en Siria respaldado por EEUU, Israel y Turquía
OPINIÓN | 'Pesimismo y capitalismo', por Enric González

Obertes dues noves passarel·les per als vianants que sobrevolen CV-35 a Llíria i Sant Antoni de Benaixeve

La Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori ha posat en servei dues noves passarel·les per als vianants per a la CV-35 en els termes municipals de Llíria i Sant Antoni de Benaixeve. Aquestes dues noves actuacions contribueixen a dotar de la mobilitat adequada als veïns de les zones residencials pròximes a la CV-35, el gran eix viari que vertebra el segon cinturó metropolità de València, connectant la comarca del Camp del Túria amb la ciutat de València.

La directora general d'Infraestructures i Projectes Urbans, María José Martínez Ruzafa, ha assenyalat que amb aquests dos projectes s'aconsegueix “l'adaptació d'aquesta via d'alta capacitat a les necessitats del territori i especialment als desplaçaments dels ciutadans entre els nuclis d'habitatges, comercials i dotacionals existents a banda i banda, recorreguts que es poden realitzar caminant o amb mitjans de transport no motoritzats”.

La responsable d'Infraestructures ha indicat que aquestes actuacions de permeabilització transversal “consisteixen en la construcció de passarel·les o passos inferiors que permeten l'encreuament, de les infraestructures viàries d'alta capacitat o infraestructures ferroviàries, a diferent nivell i en adequades condicions de seguretat viària”.

En el cas de Llíria, la passarel·la, que se situa en el camí de Safareig, permet la connexió de les zones residencials al nord-est de la població amb el nucli urbà. Per a això s'ha construït una passarel·la de 70 metres de longitud paral·lela al pont ja existent per al pas de vehicles. El cost d'aquesta actuació ha sigut de 486.300 euros.

La directora general ha detallat que la passarel·la de Sant Antoni de Benaixeve resol una problemàtica important de permeabilitat en el municipi, on la CV-35 suposava una barrera per als desplaçaments entre la nova zona de creixement amb el nucli urbà, la zona comercial i el nou centre educatiu situat al nord-est de l'autovia. La longitud total de la infraestructura i les dues rampes d'accés és de 260 metres i l'ample útil de 4 metres. El cost d'aquesta actuació ha sigut de 1,1 milions d'euros.

Totes dues passarel·les són actuacions finançades per la Unió Europea-NextGenerationEU, a través del Pla de Recuperació, Transformació i resilencia.