Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

La Marina del Port de València deixarà de perdre diners per primera vegada des de la Copa de l'Amèrica

Vista aèria de la Marina del Port de València.

Laura Martínez

Deu anys després, la Marina de València deixarà de perdre diners. El Consorci València 2007, que gestiona l'espai des de la celebració de la 32 Copa Amèrica a València, preveu deixar de tenir pèrdues abans d'acabar enguany.

Així ho ha explicat l'alcalde de València, Joan Ribó, acompanyat del director del consorci, Vicent Llorens, en una roda de premsa per a donar a conèixer el balanç econòmic de l'espai esportiu i d'oci. En un any, segons les dades de l'Ajuntament, el resultat d'explotació (Ebitda) ha passat de 1'6 milions d'euros negatius a 196.000 euros, negatius també, a l'abril de 2017. La previsió de l'entitat és arribar a zero abans que acabe l'any; és a dir, no tenir pèrdues.

Segons ha explicat l'alcalde, les despeses del consorci s'han estabilitzat entorn dels 5'9 milions d'euros i els ingressos han augmentat un 35% enguany. A més, segons Llorens, gestor de l'ens, en els mesos de tardor hi ha una sèrie d'esdeveniments previstos que, encara que no ha concretat, suposaran uns ingressos entorn dels 200.000 euros.

Malgrat el resultat del que tots dos s'han mostrat satisfets, el Consorci està llastrat pel deute de la Copa de l'Amèrica. Des de l'any de celebració de la regata, l'entitat arrossega un deute de més de 400 milions d'euros, dels quals 320 s'han de saldar amb l'ICO (Institut de Crèdit Oficial), un deute inassumible per a l'administració pública valenciana. “És la nostra espasa de Dàmocles”, han repetit els dirigents en diverses ocasions.

Segons han explicat tots dos, la setmana vinent, quan el Govern torne de vacances, insistiran als responsables del Ministeri de Foment perquè se celebre la reunió prevista per al juliol en la qual abordar els temes econòmics del recinte. A més, l'administració local insisteix que el Consorci ha de ser autònom i que “no té sentit” pagar cada any dos milions d'euros en taxes al Port de València -que depèn de Foment- per la cessió dels terrenys. Sense aqueixa quantitat, asseguren, el balanç haguera sigut positiu. “Si no canvia la gestió de la Marina, el seu futur no és potent”, lamentava Llorens, que consideraria “una desgràcia no arribar a un acord per a fer la Marina més social, un espai de la ciutat”.

El director del Consorci ha assenyalat, encara que sense massa detall, ja que els acords estan per tancar, que l'espai té una sèrie de projectes a punt de començar, com l'edificació d'una parcel·la adjacent per a convertir-la en un varador i construir un centre de coworking de grans magnituds. Tots dos espais suposarien, com a mínim, 1'2 milions d'euros d'ingressos per a la Marina.

Etiquetas
stats