La portada de mañana
Acceder
Peinado multiplica los frentes del ‘caso Begoña’ sin lograr avances significativos
El miedo “sobrenatural” a que el cáncer vuelva: “Sientes que no consigues atraparlo”
OPINIÓN | 'En el límite', por Antón Losada

Més de 175 produccions s’han interessat per València per a rodar-hi el 2017

Els esforços per promocionar València com a plató de rodatge estan fent fruits. La Film Office de la ciutat ha registrat un augment tant en sol·licituds com en expedients que s’obrin perquè les productores puguen treballar a la ciutat.

Segons les dades de l’oficina de rodatges, que treballa amb la Fundació Turisme València, adscrita a l’Ajuntament, en el primer semestre del 2017 s’han registrat 175 sol·licituds, enfront de les 196 del total del 2016 i les 27 del 2015. De moment, el 30% de les sol·licituds han estat per a rodar anuncis publicitaris, el 20% per a curtmetratges, el 16% per a programes de televisió i 9 llargmetratges s’han interessat per la ciutat.

Des de l’oficina destaquen que no totes les intencions es materialitzen i que algunes tarden més d’un any –com és el cas dels llargmetratges i les grans produccions–, amb la qual cosa és més complicat fer balanç.

L’any passat València va acollir produccions com Cien años de perdón (de Daniel Calparsoro, coproducció hispanoargentina), La noche que mi madre mató a mi padre (una comèdia dirigida per Inés París), My bakery in Brooklyn (estrenada a Corea del Sud i dirigida per Gustavo Rom), ISM (un musical de Bollywood), El bar (dirigida per Álex de la Iglesia), Amar (Esteban Crespo), Mil coses que faria per tu (de Dídac Cervera), Dr Who (sèrie de la BBC), Brava, Paella Today (comèdia de César Sabater), Ride with Norman Reedus (el xou d’impacte del protagonista de The Walking Dead), Formentera Lady (dirigida per Pau Durà) i uns quants rodatges publicitaris de marques com Toyota, Renault, Vodafone.

Pel mercat internacional

L’estratègia de la Film Office per a enguany passa per tenir presència en els grans festivals de cine. A més de promocionar la ciutat a Berlín, Cannes, Londres i els certàmens nacionals com Màlaga i Sant Sebastià, hi ha previstes campanyes en les plataformes especialitzades The Location Guide, Production Paradise i Audiovisual 451.

Els tècnics treballen de la mà del festival Cinema Jove i han coordinat una estratègia de promoció de la ciutat a partir de l’esdeveniment. La idea consisteix a convidar mitjans nacionals i internacionals, principalment mexicans, portuguesos i polonesos, per a aconseguir que parlen de la ciutat en les seues cròniques, així com també una oferta gastronòmica per als corresponsals. A més, es preveu la visita de localitzadors nord-americans que treballen en grans produccions. Tot, amb l’objectiu d’acostar Hollywood a València.