L’Advocacia de la Generalitat investigarà possibles irregularitats dels gestors de la Societat de Projectes Temàtics de la Comunitat Valenciana (SPTCV) els anys 2013 i 2014 per la privatització de la Race Village, l’espai lúdic en el marc de l’eixida de la cita nàutica de la Volvo Ocean Race.
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha informat aquest dimecres, després de reunir-se amb el director general de Projectes Temàtics de la Comunitat Valenciana (SPTCV), Antonio Rodes, i el conseller d’Hisenda, Vicent Soler, que s’han detectat irregularitats en la gestió dels antics dirigents de la societat pública basades en “una porta giratòria de màxima velocitat” i “gens ètica”.
Segons ha precisat, el Govern valencià ha decidit traslladar a l’Advocacia de la Generalitat aquesta situació perquè “es prenguen les mesures que pertoque” amb l’interés de “recuperar els diners i el prestigi” de la Comunitat Valenciana.
El director general de la Societat de Projectes Temàtics, Antonio Rodes, ha informat que el novembre del 2013 es va adjudicar la gestió de la Race Village (els esdeveniments lúdics que s’organitzen al voltant de l’eixida de la volta al món de vela durant dues setmanes) a una empresa.
El desembre, alguns dirigents de la societat pública, entre ells, el director general, Nicolás Figueras, van dimitir del càrrec i un mes després, el gener del 2014, figura com a gestor “destacadíssim” de l’empresa adjudicatària.
El cost dels recursos humans de la direcció del Race Village “es disparen de manera molt notable” i passen llavors de 60.000 a 400.000 euros, la qual cosa, segons el parer de Rodes, “no és una manera correcta de procedir”.
Reclamar “alguna mena de responsabilitat”
Reclamar “alguna mena de responsabilitat”Per això, ha assenyalat que s’elevaran aquests fets a l’Advocacia de la Generalitat per a estudiar “si es pot reclamar alguna mena de responsabilitat”.
El dèficit de l’edició de l’Ocean Volvo Race del 2014 va ser de 18 milions, dels 32 milions d’euros que, segons ha informat Rodes, s’acumulen en total pel contracte de la Generalitat amb l’organització d’aquesta cita nàutica.
Segons Rodes, la Generalitat ha plantejat a l’organització de la Volvo Ocean Race millores del contracte actual, com la recuperació de la gestió pública de la Race Village com a “part fonamental per a l’atracció turística”, la projecció de l’esdeveniment a Alacant i reduir el cost actual de 4 milions d’euros a 3,5 milions.
Ha costat 30 milions d’euros
Ha costat 30 milions d’euros“La Volvo, van dir els antics dirigents de la Generalitat, no costaria ni un euro als valencians i fins ara ha costat 30 milions, i intentarem que aquest esdeveniment tinga els costos més ajustats possibles”, ha afegit.
De la mateixa manera, ha informat que la Generalitat vol donar un aire “més participatiu i cultural” a aquest esdeveniment, perquè siga un “expositor” dels distints sectors de l’economia alacantina, i ha assenyalat que només pagarà el 30% dels diners recaptats pels patrocinis que aporte l’organització de la Volvo, i no un 35% com fins ara.
Respecte a la possible renovació del contracte de la Generalitat per a participar en noves edicions d’aquesta volta al món de vela per etapes (l’última contractada és la del 2017-2018), Puig ha assenyalat que la posició del Consell és “positiva” després d’haver avaluat l’impacte i que les pròximes setmanes es prendrà una decisió definitiva.