El dia tres de novembre es va començar a desplegar a Lleida el Transport Sanitari Integral, el concurs públic del transport sanitari català licitat a l’estiu i que fins ara no s’havia posat en marxa. L’inici d’aquesta licitació comportarà una sèrie de modificacions, entre elles un augment del 5,29% de les hores de servei.
També suposarà que el Sistema d’Emergències Mèdiques de Catalunya, el SEM, empresa pública que fins ara gestionava les demandes d’assistència d’urgències i emergències sanitàries extrahospitalitaries a Catalunya rebudes a traves del 112, gestioni ara tot el servei de transport sanitari. Això vol dir, que gestionarà el transport urgent i també el no urgent, fins ara controlat pel CatSalut.
Segons ha explicat el departament de comunicació del SEM a Catalunya Plural això permetrà “tenir una visió global de tot el transport sanitari i permetrà supervisar el transport no urgent per veure si funciona bé”. El Departament de Salut afegeix en una nota de premsa que la centralització en la gestió del transport sanitari públic a Catalunya, permetrà “millorar la coordinació de les dues modalitats de transport, l’ús de recursos i la gestió dels mateixos”.
El desplegament del concurs suposa, segons el Departament de Salut, un recanvi d’algunes vehicles. D’aquesta forma, des d’avui, i a través d’aquest desplegament, el Vallès Occidental, Maresme i Barcelona Nord comptaran amb una dotació de 56 ambulàncies noves.
En concret hi haurà 32 ambulàncies noves al Vallès Occidental, una zona amb una àrea de referència de 900.000 ciutadans i 24 pel Barcelonès Nord i el Maresme, amb 800.000 habitants.
El desplegament del concurs arriba en retard ja que estava previst que entres en funcionament al setembre d’aquest any. Finalment però, va començar desplegar-se el passat dia tres a Lleida i quedarà finalitzat, segons expliquen des del SEM a aquest diari, abans de meitats de gener.
La part més gran de l’adjudicació del servei –dotada amb 2.000 milions d’euros- se la van emportar Transport Sanitari de Catalunya (TSC), grup controlat pel fons d’inversió de la família Bonomi, la multinacional danesa Falck i la unió temporal d’empreses Egara i Lafuente. És el concurs públic amb més dotació de tota aquesta legislatura.
Segons el departament de salut no serà necessària cap dotació extraordinària per la implementació del concurs i seran suficients els 214 milions d’euros anuals licitats al 2014.
El dia tres de novembre es va començar a desplegar a Lleida el Transport Sanitari Integral, el concurs públic del transport sanitari català licitat a l’estiu i que fins ara no s’havia posat en marxa. L’inici d’aquesta licitació comportarà una sèrie de modificacions, entre elles un augment del 5,29% de les hores de servei.
També suposarà que el Sistema d’Emergències Mèdiques de Catalunya, el SEM, empresa pública que fins ara gestionava les demandes d’assistència d’urgències i emergències sanitàries extrahospitalitaries a Catalunya rebudes a traves del 112, gestioni ara tot el servei de transport sanitari. Això vol dir, que gestionarà el transport urgent i també el no urgent, fins ara controlat pel CatSalut.