Catalunya Opinión y blogs

Sobre este blog

La CCMA rectifica i no privatitzarà la gestió de la publicitat a TV3 i Catalunya Ràdio

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) no externalitzarà la seva publicitat, tal com tenia previst. Al final el Consell de Govern de l'ens que gestiona els mitjans de comunicació de la Generalitat -TV3 i Catalunya Ràdio- ha decidit mantenir la titularitat d'aquest servei i es fa enrere en la pretensió inicial de privatitzar-lo.

A primera hora del dilluns saltava la notícia, publicada per Economiadigital.com. Després tot han estat rumors que fins al migdia no s'han confirmat. La proposta ha partit del president del consell, Bauli Duart, que ha justificat la decisió en un nou enfocament que ha de prioritzar les sinergies entre Catalunya Ràdio i els diferents canals de Televisió de Catalunya.

La rectificació atura un procés que va néixer al juny de 2013. En aquell moment es va justificar per la davallada dels ingressos publicitaris, que havien arribat a caure un 60% i en les restriccions que comportava la decisió del Parlament de Catalunya de restringir fins a suprimir la publicitat a les emissores de ràdio de la Generalitat. En aquell moment es vivia un punt àlgid de la lluna de mel entre CiU i PP i es va explicar la mesura com una exigència dels conservadors espanyols.

La retirada del procés de privatització contradiu dues resolucions anteriors adoptades pel Parlament de Catalunya amb el suport del PSC en favor de la privatització.

La nova posició de la direcció de la CCMA es basa en una anàlisi diferent. Per una banda s'entén que han variat les condicions, ja que els dos grans grups televisius estatals han vist que es reduïa la seva oferta de canals televisius, com a resultat de la sentència del Tribunal Suprem. A més, hi ha la derogació per part del Parlament de la disposició addicional segona de la llei de la CCMA que fixava la progressiva disminució fins a la seva desaparició de la publicitat a la ràdio pública catalana.

Tot sembla que ara els serveis de publicitat de la CCMA es concentraran a fer una oferta multicanal que potenciï el valor afegit del grup. Això, segons fonts oficials ja està donant un bon resultat en aquests moments, ja que s'ha notat una certa recuperació de la contractació publicitària.

Fins aquí les explicacions oficials. N'hi ha d'altres. La forta oposició que han exercit els treballadors dels mitjans públics a la pretesa privatització. Una oposició que s'ha encomanat també a una part de l'audiència, que entenia que realitzar una operació com la que es dibuixava suposava posar en perill la pervivència de la ràdio i televisió publiques de Catalunya en un moment en què hi ha una gran tensió mediàtica a causa del procés sobiranista.

El PSC, favorable a privatitzar

Una altre element era l'escàndol que en molts ambients hi havia davant la sospita que el beneficiari de la privatització havia de ser el grup Godó. Aquesta operació s'entenia com el pagament per part de CiU del suport rebut del grup de comunicació. Això s'agreujava pel fet que Godó té una televisió que fa competència a la pública catalana. Però, s'afegeix un element nou. Godó, també estaria tocat per la situació econòmica i hauria expressat, segons fonts laborals, la seva dificultat per fer-se càrrec de les obligacions del nou servei.

En plena campanya electoral es plantegen dubtes, com el paper que en aquest assumpte ha tingut el PSC, que contra totes les peticions per a què s'oposés a la privatització, sempre hi va votar favorablement donant suport a CiU. I dins la coalició governamental, semblen guanyar els partidaris de mantenir la situació actual, quan semblava que la idea de privatitzar responia més a una posició nascuda en el moment en què CiU precisava del suport del PP per mantenir la majoria parlamentària a Catalunya.

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) no externalitzarà la seva publicitat, tal com tenia previst. Al final el Consell de Govern de l'ens que gestiona els mitjans de comunicació de la Generalitat -TV3 i Catalunya Ràdio- ha decidit mantenir la titularitat d'aquest servei i es fa enrere en la pretensió inicial de privatitzar-lo.

A primera hora del dilluns saltava la notícia, publicada per Economiadigital.com. Després tot han estat rumors que fins al migdia no s'han confirmat. La proposta ha partit del president del consell, Bauli Duart, que ha justificat la decisió en un nou enfocament que ha de prioritzar les sinergies entre Catalunya Ràdio i els diferents canals de Televisió de Catalunya.