L’Ajuntament de València volia obrir-se al poble i a la cultura. Pretenia tornar a esdevenir la casa de la gent i l’espai de tots els valencians, els d’ací i els d’allà. L’equip de govern de Joan Ribó va obrir les portes i el balcó d’un edifici públic que durant dècades havia romàs allunyat del contacte amb la població al marge de la burocràcia, retornant al concepte d’espai públic.
Precisament ha estat el balcó l’espai que més protagonisme ha adquirit i ha arribat a convertir-se en escenari de videoclips de grups valencians. Aquest nou caràcter va arribar a l’edifici de Balcony TV. Només el nom ja ofereix pistes de les intencions de la plataforma. Aquest canal de música en línia és capaç de fer virals els terrats i les terrasses d’edificis d’arreu del món difonent concerts de grups locals.
En l’era digital i en la del maltractament institucional a la cultura –IVA, escassetat de subvencions, precarietat dels artistes–, la viralització d’un videoclip suposa una gran oportunitat per als grups de fer-se sentir i trobar una manera de subsistir. La plataforma, que pretén contribuir així a la promoció dels grups, fa dos vídeos mensuals a la ciutat. Primerament s’hi du a terme una introducció breu de l’artista, després el grup toca en directe i finalment es fa una entrevista breu als protagonistes. Finalment, el públic pot votar els vídeos de les cançons que els agraden més, i els grups figuraran en el rànquing internacional amb els artistes de totes les altres ciutats.
A València han gravat enguany amb Tardor, C Chlöe’s Clue, Anni B. Sweet, Holy Paul, Mai Mai o Johnny B. Zero, Andreu Valor o Neus Ferri, en espais diversos com el Sweet Hotel, el Holiday Inn, Expohotel, la Ciutat de les Arts i les Ciències, l’Skybar del restaurant Vertical i la Casa Museu de Blasco Ibáñez entre altres.