La portada de mañana
Acceder
Peinado multiplica los frentes del ‘caso Begoña’ sin lograr avances significativos
El miedo “sobrenatural” a que el cáncer vuelva: “Sientes que no consigues atraparlo”
OPINIÓN | 'En el límite', por Antón Losada

El port de València no remet a Ribó documents de l’ampliació una setmana després d’haver-los sol·licitat per escrit

“A fi que els tècnics municipals puguen avaluar els riscos d’aquesta actuació sobre aquestes platges, et sol·licite que ens envies una còpia de la part del comunicat del projecte d’ampliació relativa al dragatge de 350 hectàrees davant del Saler.”

Això diu part de la carta que va enviar l’alcalde de València, Joan Ribó, al president de l’Autoritat Portuària (APV), Aurelio Martínez, el 12 de setembre passat, a col·lació del projecte de dragatge de fons marins per a extraure material que servisca de rebliment per als molls de l’ampliació nord, pretesament en una zona pròxima a la platja del Saler.

En la missiva, Ribó mostra “preocupació” per aquesta possibilitat i recorda que “les platges del sud de València estan en procés de regressió”, per la qual cosa, “dragar el fons marí davant del Saler pot accelerar aquest procés de regressió en unes platges que formen part del Parc Natural de l’Albufera i haurien de gaudir dels màxims nivells de protecció”.

No obstant això, fonts municipals han assegurat que una setmana després d’haver remés la carta no han obtingut cap resposta: “L’alcalde va telefonar al president de l’APV i aquest va assegurar que no extraurien material del Saler, però ens agradaria tindre els projectes per analitzar-los amb els tècnics municipals”.

De la seua banda, consultades fonts de l’APV sobre l’absència de resposta a la primera autoritat municipal, van assegurar que tot està publicat en l’apartat de contractació del web de l’entitat.

D’altra banda, l’organisme portuari no ha confirmat si el consell d’administració del 27 de setembre adjudicarà la construcció i la gestió de l’ampliació nord a Terminal Investment Ltd. (TIL) del grup MSC, una empresa que es va presentar al concurs el termini del qual per a formalitzar ofertes va acabar el mes de maig passat.

La futura terminal suposarà una inversió d’uns 1.200 milions d’euros: uns 400 milions en aportacions de l’APV i entre 800 i 900 milions d’euros d’aportacions privades. El seu espai tindrà capacitat per a uns 5 milions de contenidors i està concebut per a fer front al trànsit de contenidors esperat en l’horitzó del 2050.

Per a això, tindrà un moll d’atracament de fins a 1.970 metres de longitud amb calat de 20 metres al costat del vaixell i en tota la dàrsena, una superfície d’esplanada adjacent i compactada d’unes 137 hectàrees i un canal d’accés marítim amb 22,50 metres de calat.

Com va avançar eldiario.es, la construcció de la nova terminal de contenidors suposarà modificar el projecte inicial, pel fet de traslladar-se la terminal de creuers a les drassanes de Boluda, eliminar un contradic i prolongar 500 metres l’actual dic de recer.

Malgrat aquests canvis, l’Autoritat Portuària de València (APV) descarta fer una avaluació d’impacte ambiental, ja que considera que legalment no és preceptiu i que l’elaborada l’any 2007 quan es va presentar el projecte continua sent vàlida, malgrat els canvis introduïts després.