Els empresaris valencians atribueixen la no execució del Corredor Mediterrani a falta de planificació i voluntat política

elDiariocv

València —

L’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), en col·laboració amb el Cercle d’Economia i altres organitzacions socials i empresarials, ha organitzat aquest dilluns al Palau Firal i de Congressos de Tarragona una Trobada pel Corredor Mediterrani.

L’acte, al qual han assistit més de 300 empresaris de Catalunya, Andalusia, Múrcia i la Comunitat Valenciana, ha tingut la participació del president d’AVE i navilier, Vicente Boluda, el president del Cercle d’Economia i president de la immobiliària Colonial, Juan José Bruguera, el president de Foment del Treball, Joaquim Gay de Montellà, el president de Mercadona, Juan Roig o el president del Grup Godó, Javier Godó.

L’esdeveniment ha tingut dues parts diferenciades: d’una banda, la presentació del canal de comunicació elcorredormediterraneo.com i, de l’altra, un diàleg entre empresaris, sota el títol ‘El Corredor Mediterrani: prioritari i urgent!’, en el que s’ha posat de manifest la rellevància i la urgència de posar en marxa la infraestructura.

El president d’AVE, Vicente Boluda, ha destacat la magnífica relació que hi ha entre l’associació que presideix i el Cercle d’Economia, i ha expressat el seu agraïment a totes les organitzacions que s’han bolcat en l’organització de l’esdeveniment.

Durant l’acte, els empresaris han subratllat la rellevància estratègica del Corredor Mediterrani per a l’economia i la cohesió social del país, ja que els territoris afectats per la construcció d’aquesta infraestructura suposen el 50% de la població espanyola, el 45% del PIB, el 47% del teixit productiu i el 46% de l’ocupació.

El president d’AVE, Vicente Boluda, intervé en l’acte organitzat pels empresaris a Tarragona per a reivindicar el Corredor Mediterrani @CORREDOR_MED

“Un dels principals problemes de l’execució del Corredor Mediterrani és la falta de planificació i de voluntat política”, ha posat de manifest el president d’AVE, Vicente Boluda.

A més d’incidir en la necessitat de completar l’actual model radial en el disseny d’infraestructures amb un de circular, els empresaris reclamen a l’executiu central que demostre el seu compromís en 3 punts: posant data a l’alta velocitat entre Barcelona i Alacant perquè la segona i tercera ciutat més grans del país (Barcelona i València) estiguen connectades amb altes prestacions; comprometent-se perquè el 2025 hi haja amplada internacional des d’Almeria fins a la frontera francesa; i fixant data d’inici dels treballs per a la doble plataforma com a solució definitiva i un calendari que es complisca sobre el seu desplegament i execució, ja que el tercer carril, alternativa per la qual s’està apostant ara per a disposar d’amplada internacional, és una solució provisional.

Per a Boluda, “les tres idees bàsiques que mouen el projecte són completar l’actual Espanya radial amb una de circular, ordenar les peces del projecte, que actualment són un galimaties, i tenir en compte que el tercer carril és una solució provisional, tot i que necessària, i fins que no existisca la doble plataforma no tindrem Corredor Mediterrani”.

Eina per a comprovar l’estat de les obres

Aquesta primera Trobada pel Corredor Mediterrani ha estat el tret d’eixida d’un road show per la Mediterrània que seguirà el 14 de març a Múrcia i l’11 d’abril a Almeria. L’objectiu principal d’aquestes reunions és donar a conéixer la plataforma elcorredormediterraneo.com, que permet a l’usuari navegar de manera interactiva a través de la primera gravació que es du a terme en helicòpter per tot el traçat ferroviari des de la frontera francesa fins a Algesires per la costa, triant el tram que més li interessa.

Aquest nou canal de comunicació disposa d’una producció audiovisual pròpia, extensions en les xarxes socials i està concebut per a conscienciar la població sobre la situació de paràlisi que pateixen les obres ferroviàries en la cornisa mediterrània, demostrar com afecta la seua vida quotidiana i fer-ne un seguiment rigorós. Boluda ha destacat que els objectius del canal de comunicació són “generar coneixement, informar amb un llenguatge senzill sobre els problemes i els reptes de la infraestructura i unir i sumar suports de la societat”.

El visor d’elcorredormediterraneo.com permet comprovar des d’una vista aèria privilegiada, entre altres moltes fites: el greu problema del túnel per davall de l’A7 entre Castellbisbal i Martorell; el coll de botella que suposa la via única entre Tarragona i Vandellòs; la necessitat de donar solució al cul de sac de l’estació de València amb el túnel passant, per a evitar que tots els trens de passatgers i mercaderies hagen de seguir a una altra destinació fent una volta extraordinària; o la falta d’amplada internacional a València-La Encina-Alacant que ha de donar continuïtat a tot el Corredor Mediterrani

A més del canal de comunicació, AVE ha posat en marxa #QuieroCorredor, una campanya de recollida de signatures que té l’objectiu de sumar la societat civil a la iniciativa.