La portada de mañana
Acceder
El jefe de la Casa Real incentiva un nuevo perfil político de Felipe VI
Así queda el paquete fiscal: impuesto a la banca y prórroga a las energéticas
OPINIÓN | 'Siria ha dado a Netanyahu su imagen de victoria', por Aluf Benn

València rehabilita la passarel·la de la Fórmula 1 per a connectar els barris de Natzaret i El Grau

Els veïns de Natzaret i Les Moreres podran creuar per l'antic llit del Túria fins al barri del Grau, a través de la passarel·la del Cuc de Llum i un pas provisional habilitat per a vianants i ciclistes.

Així ho ha anunciat el regidor de Desenvolupament Urbà i responsable de les obres d'urbanització en la ciutat, Vicent Sarrià.

En poques setmanes estaran acabades aquestes obres, que consisteixen a habilitar la passarel·la per als vianants coneguda com Cuc de Llum per a garantir el pas segur de les persones fins a l'altre costat de l'antic llit del Túria.

La passarel·la, que es va construir “amb tot luxe de detalls per a accedir a la gradería del circuit de la Fórmula 1, ha suposat un mal de cap i una despesa de manteniment excessiu durant anys, ja que només s'utilitzava els dies de carreres quan estava en funcionament el circuit, i després quedava totalment aïllada en un lloc intransitable, sense comunicar-se amb cap a enlloc i sense possibilitat de controlar-la, llevat que se li haguera destinat vigilància permanent les 24 hores”, ha explicat el regidor.

Sarrià ha lamentat que, d'aquesta manera, “l'anterior govern municipal va gastar recursos públics per a reparar els desperfectes i robatoris que es produïen, quedant totalment inservible després de l'última carrera de Fórmula 1”.

La Delegació de Desenvolupament Urbà, per a evitar més riscos innecessaris, ha decidit desmantellar la poca fusta que quedava i els sostres de la passarel·la, que estaven totalment destrossats i podien caure i causar danys físics a les persones.

Així mateix, s'ha optat per habilitar un camí urbanitzat per a persones i ciclistes, que connectarà aquesta passarel·la, a través de l'antic llit del Túria i al costat del cementeri, amb el barri del Grau, i garantir un accés segur a establiments, equipaments, col·legis i instituts de la zona.

Tot això, tal com ha explicat Sarrià, fins que es desenvolupe el sector urbanitzable del Grau, que està pendent que els propietaris presenten el seu programa d'actuació integrada, PAI, que permetrà adjudicar la urbanització de tot l'àmbit, la construcció del viari i els jardins i el tram final del Jardí del Túria.

“Estem convençuts que aquest sector, que té una ubicació privilegiada, serà ràpidament objecte de propostes d'urbanització i permetrà regenerar una zona estratègica de la ciutat”, ha assegurat el regidor de Desenvolupament Urbà. Vicent Sarrià ha criticat la “lamentable herència rebuda amb el circuit de la Fórmula 1 i el balafiament que encara suposa per a les arques públiques de l'Ajuntament i la Generalitat”.

El regidors ha recordat que tant la ciutat com tota la comunitat “encara estan pagant deutes per aquesta infraestructura inútil i pretensiosa impulsada pels anteriors governants del PP, fruit d'un model de ciutat i de gestió absurd i especulatiu que ha arruïnat durant dècades les administracions valencianes”.