Quasi tres mesos després de la DANA que va arrasar València el 29 d’octubre, Paco, José Javier i Elisabet continuen desapareguts

LLEGIR EN CASTELLÀ
La DANA que el 29 d’octubre passat va arrasar més de setanta municipis valencians va provocar la mort de 232 persones almenys a tot Espanya, 224 víctimes mortals a la província de València, set en la localitat castellana de Letur i una altra més a Màlaga. No obstant això, tres persones romanen encara desaparegudes quasi tres mesos després de les inundacions que van assolar les comarques de l’Horta Sud, la Plana d’Utiel-Requena, la Foia de Bunyol i la Ribera, així com algunes pedanies de la ciutat de València (principalment, la Torre).
Un d’ells és José Javier Vicent, de 56 anys, que va desaparéixer en la localitat de Pedralba (a la comarca dels Serrans) quan estava a sa casa, pròxima al barranc. El cos sense vida de la seua filla Susana es va trobar l’endemà passat de la tragèdia en una platja a uns quants quilòmetres de distància.
Els equips de cerca tampoc han trobat encara Elisabet Gil, de 38 anys, que va desaparéixer quan anaven amb cotxe amb sa mare per una carretera secundària des de Xest fins a l’hotel en què treballava en l’A-3. Mentre que el cos sense vida de la mare es va trobar en el barranc de Poio, encara no ha aparegut ni ella ni el cotxe en què circulaven.
La tercera víctima de les riuades que encara no s’ha trobat és Paco Ruiz, de 64 anys, a qui la riuada va enxampar a Montserrat en el cotxe amb els seus nets de 5 i 10 anys, que es van salvar després de pujar al sostre del vehicle. No obstant això, el seu avi va ser arrossegat pel corrent i el seu cos encara no s’ha localitzat.

Sobre el terreny, hi ha desplegats uns 6.500 militars (2.103 dels quals, efectius de l’UME) i més de 7.000 agents de Guàrdia Civil i Policia Nacional. Entre les seues funcions està la cerca dels desapareguts.
Els membres de les Forces Armades mantenen les tasques de cerca de les restes dels desapareguts (així com en la recuperació de vehicles) en el barranc de Poio, el torrent del qual va provocar les pitjors inundacions en les localitats de l’Horta Sud, així com en el riu Túria, a l’altura de la localitat de Riba-roja, una zona que pentinen per cinquena ocasió, i els llits del Magre i el Xúquer. Tal com explicava la ministra de Defensa, Margarita Robles, aquesta mateixa setmana, els submarinistes treballen moltes vegades “sense visibilitat, moltes vegades a palp”.
Una altra de les àrees en què es treballa, en aquesta ocasió ho fan efectius de la Guàrdia Civil, és l’entorn de Pedralba, on va desaparéixer José Javier, després d’obtindre noves dades de geolocalitzacions (que podrien provindre de vehicles o de dispositius mòbils) d’una de les tres persones desaparegudes.
Així ho explicaven efectius de l’institut armat en declaracions a Europa Press, que apuntaven que en el cas de Pedralba ja s’ha reconegut el terreny fins a dues vegades anteriors: “Hi ha llocs pels quals hem passat fins a set o huit vegades fins que hem pogut trobar un cos”, sostenien.
Mentre no es troben les restes de les tres persones desaparegudes, el drama continua i continuaran les tasques de cerca dels efectius de les Forces Armades i dels cossos i forces de seguretat de l’Estat.
0