Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Vox a València vol el seu propi CIS: segon contracte a dit a la mateixa empresa d'enquestes per 16.800 euros

El portaveu municipal de Vox a València, Juan Manuel Badenas.

Carlos Navarro Castelló

0

“Adjudicar el contracte menor de realització d'un estudi sobre qualitat de l'ocupació i la conciliació laboral a l'empresa Target Point SL, per import de 16.879,50 euros, inclòs l'IVA, 13.950 euros dels quals es correspon al preu i 2.929,50 euros al 21% d'IVA aplicable”.

La junta de Govern de l'Ajuntament de València va aprovar el passat 20 de setembre aquesta resolució a instàncies del servei d'Ocupació i Formació, el responsable de la qual és el portaveu municipal de Vox i segon tinent d'alcalde, Juan Manuel Badenas, qui ha adjudicat a la mateixa empresa una altra consulta sobre la percepció ciutadana dels parcs i jardins, també de la seva competència, tot i que són aspectes que s'han preguntat els infobaròmetres que realitza el mateix Ajuntament. Aquesta empresa madrilenya ha realitzat sondejos electorals per a mitjans com Llibertat Digital o El Debat. “S'estima que l'oferta de l'empresa Targent Point SL és la més avantatjosa, i és la més econòmica de les tres presentades”, conclou l'adjudicació.

Compromís ja va denunciar que el Govern de l'alcaldessa María José Catalá ha aprovat una pujada en la despesa en publicitat i propaganda de 65.000 euros a 415.000 en la regidoria d'Emprenedoria que dirigeix Badenas, fet que suposa un increment del 630% i un 95% de l'augment del pressupost de la regidoria per al 2025.

Al respecte, la regidora de Compromís Eva Coscollá ha criticat aquesta despesa tenint en compte que “l'Ajuntament de València disposa de mitjans propis a través de l'Oficina d'Estadística i està a punt d'adjudicar un nou contracte per a la realització d'infobaròmetres” .

Coscollà ha denunciat que Badenas és “reincident en l'ús dels diners públics per a beneficiar empreses amigues”, com ja es va veure amb la contractació de l'empresa de l'economista Daniel Lacalle per elaborar el pla municipal d'ocupació, formació i emprenedoria 2025-2028, o més recentment, amb l'encàrrec de l'enquesta sobre els parcs i les zones verds de la ciutat, encarregada també a la consultora Target Point, SL“.

La regidora valencianista ha criticat que sembla que aquesta consultora “està ara obrint un lucratiu negoci amb les regidories que gestiona Juan Manuel Badenas a l'Ajuntament de València”. “En lloc de millorar les zones verdes, sembla que Vox està més preocupat per regar amb diners públics a empreses amigues” , ha afirmat.

En aquest sentit, Coscollà ha reclamat accés a l'expedient per conèixer els criteris seguits en sol·licitar pressupostos a les empreses War Room, Electocràcia Anàlisi i Mercats, i Target Point, SL, que finalment ha resultat adjudicatària, ja que “novament no s'ha tingut en compte cap empresa valenciana especialitzada ni l'oficina d'estadística del mateix Ajuntament de València, que des de 2017 coordina la realització d'infobaròmetres sobre la valoració de diversos serveis públics”.

També el PSPV va denunciar al seu dia que l'alcaldessa de València, María José Catalá, ha disparat la despesa en publicitat i propaganda fins als 2,5 milions en dos anys. A més, la regidoria d'Agricultura que dirigeix Cecilia Herrero, de Vox, eleva la dotació pressupostària en cursos, conferències, publicitat i propaganda de 10.000 euros d'aquest any a 330.000 euros el 2025.

He visto un error
stats