Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
Sobre este blog

El Diari del Treball es un blog con voluntad de reflejar, tanto desde la información como la opinión, la lucha por preservar los derechos laborales y económicos que la crisis pone ahora en peligro. El blog está coordinado por el periodista Tomeu Ferrer.

Llegir el Diari del Treball en català aquí.

Vaga a Castellón Automotive de Ripollet per la incertesa sobre la continuïtat de l'empresa

Tomeu Ferrer

Barcelona —

La situació econòmica està plena d'incògnites tot i les declaracions oficials eufòriques. El dia a dia de les empreses així ho demostra. La societat Castellón Automotive (CSA), del ram dels components per a automòbil, és un exemple en aquest sentit. Tant, que els seus treballadors han convocat vagues per als dies 2, 11, 12, 17, 18 i 19 de març. La motivació en què es basen és demanar informació sobre la viabilitat de la companyia.

Castellón Automotive, treballa des de Ripollet per a clients importants, el més important és Ford. A la fàbrica produeixen sistemes complexos com els mecanismes aixeca-vidres d'alguns models de cotxes, o cables de comandament, per exemple dels frens de mà. La plantilla que és d'uns 250 empleats. Des de l'any 2009 viu sota una gran incertesa respecte al futur de l'empresa. I el pitjor és que tot i les demandes d'informació, els treballadors no n'han pogut treure l'aigua clara, segons explica Pedro Alcaraz, membre del comitè d'empresa per CCOO.

L'empresa va patir l'any 2009 un concurs de creditors. Segons els treballadors, aquesta circumstància ha fet que hagi perdut credibilitat entre els clients, cosa que s'ha notat en la pèrdua de projectes, cosa què fa témer als treballadors per la continuïtat de la seva feina.

En el sector de la fabricació de components per a l'automòbil les comandes, quan es guanyen, acostumen a durar tota la vida del model al qual estan vinculades. En aquest sentit, el temor dels treballadors es justifica perquè un dels encàrrecs més importants que resten es relaciona amb el Ford K, i, tot i les peticions, no han rebut informació sobre quin treball el substituirà quan es deixi de fabricar el model esmentat.

Un altre element que justifica el nerviosisme dels treballadors és la proliferació d'Expedients de Regulació Temporal d'Ocupació (ERTO), que l'empresa ha aplicat de manera reiterada. Actualment n'hi ha un en vigor que afecta la totalitat de la plantilla.

També es donen senyals negatius en, per exemple el retard a pagar les pagues extraordinàries. La corresponent a nadal ha estat ajornada per la direcció fins a l'estiu de 2015, segons fonts sindicals.

Els treballadors i el comitè d'empresa, format per CCOO i UGT han intentat diversos cops dialogar amb la companyia i amb la propietat per tal d'esbrinar quines són les perspectives de futur. En tots els casos la resposta ha estat ambigua, asseguren.

Abans de la convocatòria de vaga es va intentar una reunió, al Tribunal Laboral de Catalunya. Va acabar sense acord, tot i que hi ha una segona convocatòria per al 10 de març.

Castellón Automotive és un grup empresarial d'origen familiar. L'any 2011 amb la presentació del concurs de creditors es va produir una segregació del grup, que va quedar dividit en diverses societats. La de Ripollet n'és una. A Madrid hi ha una societat dedicada a la mateixa producció. També hi ha una planta a Mèxic oberta fa poc tems.

Els treballadors reclamen informació sobre el futur que permeti canviar l'actual perspectiva. Fruit dels ERTO es comencen a produir situacions difícils , perquè, diuen: «les factures no es paguen amb bones paraules».

Sobre este blog

El Diari del Treball es un blog con voluntad de reflejar, tanto desde la información como la opinión, la lucha por preservar los derechos laborales y económicos que la crisis pone ahora en peligro. El blog está coordinado por el periodista Tomeu Ferrer.

Llegir el Diari del Treball en català aquí.

Etiquetas
stats