“Obrim una renovada i il·lusionant aventura mediàtica amb una gran responsabilitat, en la qual vosaltres heu de ser l'autèntic motor d'À Punt com a principals protagonistes, col·laboradors i prescriptores de la marca”. El nou director d'À Punt Media, Alfred Costa, comença la seua marxa com a responsable dels mitjans de comunicació públics amb un escrit dirigit als treballadors en el qual busca motivar a la plantilla.
El ja director, el mandat del qual ha començat aquest dilluns, considera que “la transparència és un dels pilars fonamentals” de la cadena pública, per la qual cosa “amb la major immediatesa possible, establirem una línia de comunicació directa amb el Comité d'Empresa i el Consell d'Informatius per a escoltar totes les vostres necessitats, propostes, inquietuds, reflexions i suggeriments”.
L'exregidor socialista i exresponsable d'Emissions de la cadena pública va ser triat pel seu projecte el passat 11 de febrer entre altres 9 candidats. Només ell i Francesc García Donet, també del sector audiovisual i exassessor en el gabinet del ministre socialista Jordi Sevilla, van passar a la segona fase de selecció.
Llicenciat en Periodisme, va treballar en l'antiga RTVV, des de 1990 i fins al tancament, amb diversos càrrecs de responsabilitat com a subdirector de programació, cap de secció de Ficció Seriada i responsable del Departament de Nous Projectes i Entreteniment.
En el seu projecte i exposició davant les Corts, el candidat triat pel Consell Rector i avalat pel Parlament valencià va plantejar les seues inquietuds respecte a la baixa moral que veia reflectida en la plantilla del centre de Burjassot. En la seua primera compareixença va exposar que “amb 55 milions no es pot arribar als objectius de qualitat exigida” i va reclamar a la Generalitat més pressupost per a desenvolupar les seues funcions al capdavant de l'ens.
En l'escrit, enviat en valencià, Costa agraeix els tres anys de treball d'Empar Marco al capdavant de la cadena pública. “Vull també mostrar el meu agraïment i reconeixement a Empar Marco i a tot el seu equip directiu pel treball realitzat, una tasca gens fàcil en un entorn audiovisual canviant i ple de traves”, valora.
Segons expressen alguns treballadors de l'ens, l'anterior directora, Empar Marco, ha abandonat el seu lloc sense acomiadar-se de la plantilla, encara que va dotar a Costa d'un despatx per a anar tramitant la seua successió. Marco sí que va publicar un missatge en la xarxa social Twitter en el qual agraïa la confiança per a posar en marxa després de l'aturada de 5 anys els mitjans de comunicació públics en valencià.
Projecte de programació
Costa inicia la seua marxa com a responsable de la televisió amb una audiència mitjana del 2,2%, amb especial interés en la producció informativa de l'espai de migdia i millorada en episodis com la gota freda i l'emissió de festes com les Falles de València. Sabedor de la situació, en el seu projecte aspira a arribar al 4,7% amb fórmules que criden al públic de major rang d'edat per a l'oferta televisiva i que atraguen als joves a l'espai web.
En la seua exposició en les Corts Valencianes, Costa va explicar que, en el camp de la producció, pretén que “la pròpia continue encapçalant el projecte”, però reforçant la col·laboració públic-privada i proposant alternatives “valentes” per a millorar l'oferta, sobre la base d'una anàlisi de la realitat demoscòpica.
Un altre dels seus plantejaments, és “arribar a un consens” amb les productores foranes i “enganxar” a les locals per a “blindar” el 35% de la graella a productes audiovisuals de segells independents doblegades en valencià o obres originàries en valencià, a més de “continuar doblant al valencià el 100% de la producció externa”.