“Espanya, campions en atur”. Aquest és el missatge que s'ha pogut llegir durant gairebé una hora en un globus que flotava al costat de l'estàtua de Cristòfor Colom, a Barcelona. Una vintena de persones del col·lectiu artístic Enmedio ha aprofitat les mirades que acapara aquests dies el monument, vestit del FC Barcelona per una polèmica campanya publicitària de Nike, per mostrar als turistes de la ciutat que Espanya no és només campiona en esports, sinó també en atur. El missatge escrit al globus estava en castellà i en anglès.
“Avui Colom ââno assenyalava a Qatar ni a Amèrica, avui el seu dit apuntava un dels grans èxits d'aquest país: l'Atur”, expressava el col·lectiu en un comunicat, on anunciava que aquesta és només la primera d'una sèrie d'accions per donar visibilitat “monumental” als sis milions d'aturats. Al seu web, el col·lectiu ha publicat el text següent, relacionat amb l'acció:
Espanya mola, ho diuen a la tele. Espanya té sol, té platges, tapes, flamenc. Espanya té el Barça i el Reial Madrid. És campiona del món de futbol, ââbàsquet, tennis i moto GP. Espanya va descobrir Amèrica, va inventar la truita de patata, la fregona, el Chupa-Chups. Espanya és divertida, aquí la gent s'ho passa bé. Per això vénen els guiris: festa, gresca, alegria. Així és la marca Espanya. Així la mostren en els anuncis, als diaris, així diuen els nostres polítics que és: «yu ar a güinner». Potser tenen raó, però s'obliden d'una cosa: Espanya és també campiona de l'atur. Acabem de superar el rècord dels sis milions i la xifra no deixa de pujar. En això sí que som uns fora de sèrie, els namber guan , autèntics Champions of the world. I això bé mereix un bon anunci.