Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
16 grandes ciudades no están en el sistema VioGén
El Gobierno estudia excluir a los ultraderechistas de la acusación popular
OPINIÓN | 'Este año tampoco', por Antón Losada

Cinc quilòmetres de carril bici per a pedalejar al centre de València

Projecció del futur anell ciclista al carrer de Xàtiva

Moisés Pérez

Una de les peces fonamentals perquè la bicicleta regne a València ja s’ha definit. L’anell ciclista promés en campanya electoral per l’esquerra es començarà a licitar aquest dijous perquè es faça realitat a la fi del 2016 o el principi del 2017. Amb un traçat més recte respecte del projecte que va deixar en un calaix el PP, el carril baixarà a la calçada, farà 2,5 metres d’amplària i s’aprofitarà la nova infraestructura per a crear places d’aparcament per a motos.

Amb prop de cinc quilòmetres, aquest nou trajecte impulsat per la regidoria de Mobilitat Sostenible que dirigeix Giuseppe Grezzi (Compromís) transformarà la distribució de l’espai als diferents carrers. Al carrer de Colom la vorera serà exclusivament per als vianants, hi haurà un carril bici de doble direcció que tindrà apegades places d’aparcament per a motos, dos carrils per a la circulació dels vehicles privats i un altre per al bus i el taxi. Només al tram entre els carrers de Pérez Bayer i de Lauria incorporarà un carril per a parada de taxis. Les estacions de Valenbisi s’adaptaran perquè s’hi puga accedir des del carril i, d’aquesta manera, les bicicletes no envaïsquen les voreres.

Al carrer de Xàtiva els dos carrils de circulació de la part esquerra es reduiran a un sol carril bici i s’hi col·locaran jardineres amb arbres. Una solució provisional fins que s’urbanitze definitivament la zona. Quan el carril arribe a la plaça de Sant Agustí, s’unirà al que ve del carrer de Sant Vicent Màrtir des de l’avinguda del Cid.

A l’avinguda de Guillem de Castro el carril bici, seguint la filosofia que preconitza Grezzi, baixarà a la calçada. A l’altura del carrer de l’Hospital, dins del tram que va fins al carrer de Sant Pere Pasqual, on abans hi havia aparcaments per a cotxes, es transformarà en places per a motos. Per on s’entrecreua el carrer de Gandia i a l’altura del carrer del Pare Manjón es pintaran dos passos de vianants nous. Des del pont de les Arts fins al de Sant Josep l’anell correrà per la via ciclista que hi ha.

Una vegada les bicicletes travessen el pont, es farà el mínim recorregut per darrere de l’edifici del servei situat a l’entrada del parc annex al pont. Tot això, abans de circular una altra vegada per la calçada fins a arribar a les torres de Serrans. Allà la via ciclista se situarà a la plaça de la Crida. Tot just després, i des del pont de Fusta, connectarà amb la part del carril que acaba a Alboraia. En arribar al pont del Real, el carril continuarà per l’esquerra de la calçada en el mateix sentit que el trànsit. En aquest punt, i per a evitar un embús de ciclistes, es crearà un carril d’acumulació per als que esperen girar per continuar per l’anell de la ronda interior.

El carril bici a la plaça de Tetuan tindrà un illot que, segons Grezzi, “millorarà la mobilitat dels vianants”. També s’ampliarà l’illa que separa els carrers del General Tovar i del General Palanca. En aquesta zona se situaran més parades de l’EMT perquè actuen d’intercanviadors. En arribar a la Porta del Mar, el carril s’unirà amb el projecte d’ampliació de la Xarxa Ciclista 2015, que connectarà el centre amb Benimaclet des del pont de l’Exposició. El pla perquè València guanye ciclistes, i reduïsca les emissions, ja en té definida la peça angular.

Etiquetas
stats