La fàbrica de Ford a Almussafes, el major centre de treball de la Comunitat Valenciana amb 6.000 treballadors, afronta una nova reestructuració que derivarà irremeiablement en acomiadaments i una reducció de plantilla a través d'un expedient de regulació d'ocupació (ERO).
En concret, la la direcció de la companyia ha comunicat aquest divendres inicia aquest divendres als representant sindicals d'UGT i Intersindical, únics amb representació després de les recents eleccions, que l'ERO afectarà “uns 1.100 empleats aproximadament”, prop d'un 20% de la plantilla.
A més, ha afegit que treballaran amb els sindicats “conjuntament i de manera constructiva per a minimitzar l'impacte d'aquesta decisió en els treballadors, els seus familiars i la comunitat local”.
Les principals causes d'aquesta retallada són la menor càrrega de treball prevista en cessar la fabricació en abril dels models S-Max i Galaxy. D'aquesta manera, la factoria valenciana tan sols fabricarà el Kuga i el Transit, aquest últim model també amb data de caducitat (encara desconeguda), per la qual cosa tan sols es produirà en les instal·lacions valencianes el Kuga fins que comencen a fabricar-se els models elèctrics.
Encara que la planta d'Almussafes va ser la triada per a produir els vehicles elèctrics de Ford a Europa, una decisió que va assegurar la càrrega de treball en els pròxims anys, la companyia ha avançat en més d'una ocasió que la transformació de la producció suposarà redimensionar la plantilla perquè es requerirà menys mà d'obra.