Suspesa cautelarment l'adjudicació de les obres de la terminal de contenidors del Port de València

Europa Press

València —

0

El Tribunal Administratiu Central de Recursos Contractuals (TACRC) ha suspès cautelarment l'adjudicació de les obres de construcció de la terminal de contenidors de l'ampliació nord del Port de València -adjudicada a la UTE formada per Acciona Construcción, Jan de Nul i Grupo Bertolín , SAU-- a causa de la interposició d'un recurs per part d'una de les empreses concurrents.

Una nota informativa publicada aquest dijous per Valenciaport a la Plataforma de Contractació del Sector Públic informa de la suspensió del procediment.

Segons ha pogut saber Europa Press, la causa és el recurs interposat contra el procediment per part d'una de les empreses que componen la següent UTE amb més valoració, la de Dragats, Rover Maritime, Torrescamara y Cia de Obras, Dredging International España i Dravo.

El Consell d'Administració de l'Autoritat Portuària de València (APV) va adjudicar l'1 de juliol les obres de la terminal de contenidors a l'UTE formada per Acciona Construcción, Jan de Nul i Grupo Bertolín, SAU, a la seua oferta variant.

Aquesta UTE havia obtingut la màxima puntuació en la valoració tècnica de la comissió de l'Autoritat Portuària de València (APV), tant en la seua oferta base com en la seua oferta variant, que és la que va ser elegida i té un pressupost de 591.905.762, 46 euros.

El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, va anunciar al juny que les obres arrencarien després de l'estiu. La nova terminal de contenidors s'ubicarà en aigües abrigades de l'ampliació nord les obres de les quals van finalitzar el 2012, tindrà una superfície d'unes 137 hectàrees i 1.970 metres de línia d'atracament, amb una capacitat per allotjar fins a cinc milions de contenidors.

La terminal comptarà amb disseny, tecnologies i equipament d'última generació, amb una instal·lació totalment electrificada, que permeta atendre els grans vaixells portacontenidors en servei.

Dissenyat sota un esquema de col·laboració publicoprivada, el projecte comptarà amb una inversió total de més de 1.600 milions d'euros. L'Autoritat Portuària de València s'encarrega de construir la infraestructura bàsica (dragat, moll i farciment consolidat), mentre que la companyia TIL, de la naviliera MSC, invertirà en la superestructura, instal·lacions i material mòbil.

Es tracta d´una terminal de 5 milions de TEUS (contenidors equivalents de 20 peus) de capacitat, que s´afegeixen als 7,5 milions de TEUS de capacitat actual, completament electrificada amb energia d´origen 100% renovable, una àrea de dipòsit totalment automàtic i una terminal ferroviària adjacent de sis vies de 1.000 metres de longitud, que serà la més gran a Espanya.