Els quatre macrofestivals de Castelló deixen 60 milions d'euros d'impacte econòmic
Ha acabado en Castellón la temporada de grans festivals en la província -el SanSan, FIB, Arenal Sound i Rototom Sunsplash-, que després de baixar el teló han deixat un impacte econòmic de 60 milions d'euros; més de 2.200 llocs de treball i 730.000 espectadors en el conjunt dels quatre certàmens.
Els quatre esdeveniments, als quals la Diputació de Castelló ha patrocinat amb 400.000 euros en el seu conjunt, han convertit la província en “la millor terra de festivals d'Europa”, segons ha assenyalat la corporació provincial, que subratlla que els festivals “donen a conèixer Castelló i el nostre patrimoni més enllà de les fronteres nacionals”.
Segons el balanç de la Diputació, al SanSan Fetival, celebrat a Benicàssim en Setmana Santa, van acudir 50.000 persones; el FIB va reunir més de 177.000 assistents al llarg dels seus quatre dies; 300.000 es van donar cita en el recinte de concerts de l'Arenal Sound en la platja de Borriana i, finalment, 220.000 han sigut atrets pel Rototom Sunsplash, a Benicàssim, en els seus vuit dies de certamen.
Per al president de la Diputació, Javier Moliner, Castelló “s'ha consolidat com el vertader epicentre de l'activitat musical a l'aire lliure a Europa”. A través de contractes de patrocini, la Diputació ha concedit 139.150 euros a l'Arena;, 121.000 euros al FIB; 90.750 al Rototom Sunsplash i 47.795 al SanSan Festival.
Moliner ha ressaltat la rellevància turística dels certàmens per la procedència dels assistents, com és el cas del FIB, on el 53% d'espectadors han sigut estrangers, la majoria d'ells de Regne Unit i Irlanda, o els més de 110.000 espectadors del Rototom procedents de fins a 98 països de tot el món.
Per això, a més de la línia de patrocini, al llarg d'enguany la Diputació invertirà més d'un milió d'euros per a la promoció internacional de la província en matèria de turisme de festivals amb especial atenció en països com Regne Unit, amb connexió aèria directa amb Castelló.
Igualment, ha reforçat la marca 'Castelló, Terra de Festivals' a través del “convenciment que la música s'ha erigit com un immillorable reclam per a posicionar la província a nivell internacional, per a dinamitzar el territori i per a generar bones notícies en matèria turística, econòmica i laboral”, ha assenyalat.
Sobre este blog