Foals posa als seus peus el FIB i entra en la seua història per la porta gran
El quintet d'Oxford Foals ha entrat per la porta gran en la història del Festival de Benicàssim amb un esplèndid concert amb el qual ha rendit l'escenari principal i el multitudinari públic als seus peus.
El FIB ha sonat a FIB amb la banda de l'irresistible Yannis *Philippakis, i també ho ha fet amb els veterans Los Planetas i la divertida “fàbrica de ball” de Joe Crepúsculo.
El divendres ha arrancat amb una resposta tèbia de públic, fruit de l'èmfasi que es malbarata en la primera jornada de festival i més quan The Weeknd va col·lapsar els accessos al recinte i va abarrotar l'escenari principal.
A poc a poc els ressagats han anat arribant al recinte, però no ha sigut fins a l'actuació de Foals que l'escenari principal s'ha entonat, i ho ha fet per complet, superant fins i tot el ple enorme de dijous amb The Weekend.
L'escenari Las Palmas imposa a molts grups, als quals se'ls queda gran i no es troben tan allunyats els uns dels altres, però a Foals l'escenari se li ha posat de genolls.
El quintet d'Oxford ha sonat brillant, potent i aclaparador, i els seus temes “My Number”, “Birch Tree”, “Spanish Sahara” o “Mountain At My Gates” han sonat magnífiques.
Com assenyalaven des de l'organització, Foals ha entrat per la porta gran en la història del festival.
Abans, a les 22.50, l'escenari Las Palmas ha acollit Los Planetas, amb un públic majoritàriament espanyol i fidel a una de les bandes més representatives del FIB, que aconsegueix salvar el desgast de tants anys de carrera i reinventar-se amb un nou treballe “Zona Temporalment eAutònoma”.
Els britànics, no obstant això, s'han dispersat i molts romanien encara a aqueixes hores en el càmping.
Els irlandesos s'han bolcat a aqueixes hores amb el seu compatriota, James Vincent MacMorrow, amb una deliciosa veu que abandera el soul del futur.
I la major part de públic estava en l'escenari VISA, ballant amb la sessió de 2ManyDjs com si no hi haguera demà, i eren solament les 23.30 hores.
Abans de 2ManyDjs, l'escenari VISA ha sigut abordat per aqueix personatge peculiar agitador de masses i capaç de muntar una revetla sobre l'escenari.
No es podrà dir que el de Joe Crepúsculo ha sigut el millor concert del FIB 2017, però serà difícil igualar aqueix final amb el director Nacho Bigalondo desencadenat fent les vegades de “gogó” i ajudant en els cors, Tomasito taconejant i ensenyant a “fer els palmells flamencs” amb “A foc” i un barman servint vermuts a tots amb una barra instal·lada en el mateix escenari.
Amb aqueixa posada en escena només faltaven en les taules uns quants amics més per a ballar desenfrenadament la magnífica “Mi fábrica de bailel”, moment en el qual Tomasito s'ha llevat els pantalons i les botes i ha acabat fent palmells amb el seu gluti a l'aire després d'apartar els calçotets verds.
Destacada ha sigut també la presència en l'escenari principal de la jove banda de guitarres Blossoms.
El seu vocalista, Tom Ogden, ha explicat que fa anys va venir al Festival de Benicàssim i la seua núvia el va deixar per un altre xic però que avui estava tocant sobre l'escenari principal, cosa que “no està malament”, ha bromejat.
Poc després s'ha arrancat amb uns versos de “Last Christmas” de Wham! i el públic li ha pres ràpidament la paraula i a capela han completat unes estrofes que serviran com a homenatge al mort George Michael.
Aquest dissabte el FIB 2017 espera la seua nit més multitudinària amb el concert de Red Hot Chili Peppers, jornada per a la qual ja s'ha penjat el cartell de “no hi ha entrades”.
Sobre este blog