Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Sánchez y cuatro ministros se pusieron a disposición de Mazón el día de la DANA
Un árbol salvó a Sharon y sus hijas de morir, ahora buscan un nuevo hogar
Opinión - Nos están destrozando la vida. Por Rosa María Artal
Sobre este blog

Youssou N'Dour converteix el Rototom en una festa africana

Youssou N'Dour.

El músic i productor senegalès Youssou N'Dour ha convertit el Rototom Sunsplash en una festa africana per a celebrar les arrels musicals del reggae i reivindicar el futur del continent.

El lleó de Senegal ha posat la nit del dimecres la guinda a una presència d'artistes africans durant tota la setmana en el festival, per les taules del qual han passat noms com Seun Kuti, fill de l'inventor nigerià de l'afrobeat i autoproclamat “president negre”, Fela Kuti.

També ha actuat, ja en el Main Stage, l'artista sud-africana Nkulee Dube, filla del veterà del reggae Lucky Dube i al costat d'ella la keniana establida a Alemanya Treesha, amb la seua poderosa veu.

Aquesta nit ha sigut el torn per a la primera actuació del “lleó de Dakar” en el Rototom Sunsplash, que ha portat el seu carisma i el seu ritme imparable i ha desplegat les arrels de la música tradicional africana reinventada a colp de “mbalax”.

N'Dour, amb aquest estil propi de Senegal i Gàmbia -del qual és un dels majors impulsors- ha engalipat el públic amb aqueixa mescla de música popular amb influències del jazz, el rock i el R&B.

El músic senegalés va participar també ahir en el Fòrum Social del festival, on va ser protagonista del debat “Les àfriques d'Àfrica” al costat del director de l'Organització Etíop de Turisme, Yohannes Tilahun.

Allí va defensar que la cultura, en el context actual d'Àfrica, pot contribuir perquè el continent isca de la situació en què es troba.

El compositor i cantant senegalés va argumentar que el lema del Rototom de celebrar Àfrica és de justícia històrica i va explicar que des de Senegal, en l'Illa de Gorée, avui visitada per milers de turistes, “molts negres van partir als Estats Units”.

Quan se'n van anar, va assegurar, “la música se'n va anar amb ells també i el reggae i el soul i el jazz i altres estils musicals van eixir d'Àfrica”.

Ara, va afegir “amb la música i la cultura podem anar més ràpid que amb el discurs”.

El Rototom va decidir homenatjar en la seua 24ª edició al continent que està lligat musicalment, històricament i espiritualment al reggae.

En el cor del reggae s'escolta el batec del tambor, mitjà de comunicació per als pobles africans de l'antiguitat i prohibit en el Carib pels esclavistes colonials en identificar-lo amb la sedició.

La música reggae, creada en els 70 pels jamaicans postcolonials d'ascendència africana, sempre va mantenir la seua connexió amb la terra mare.

La presència de N'Dour, un dels més reconeguts i famosos fóra del continent, ha reivindicat la rellevància del continent africà en la història no solament del reggae, sinó de tota la música.

Sobre este blog

Etiquetas
stats