Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
Mazón adjudica 3,9 millones a dedo a un constructor de Gürtel para obras de la DANA
Populares y socialistas tratan de sortear los vetos a Ribera y el candidato de Meloni
¿Mazón no tiene problemas de conciencia? Opina Esther Palomera

La Fiscalia prorroga la investigació per sobrecostos de 14 milions en la compra de trens d’FGV en l’etapa del PP

Viatgers esperant un comboi de Metrovalencia

Carlos Navarro Castelló

0

La Fiscalia de València ha prorrogat sis mesos més les diligències d’investigació obertes arran d’haver rebut al juny de l’any passat tota la documentació de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) relativa als presumptes sobrecostos de 14 milions d’euros en la compra de trens entre els anys 2000 i 2007, amb el PP al capdavant del Consell.

Així ho han confirmat fonts del ministeri públic a eldiario.es, que han afegit que aquest és el termini estipulat legalment quan se sol·licita prolongar una investigació i que en principi no està previst sol·licitar una altra pròrroga, per la qual cosa, acabats aquests sis mesos addicionals, el fiscal haurà de decidir si arxiva el cas, si el remet al jutjat o si presenta una denúncia.

Fonts d’FGV han comentat sobre aquest tema que des de la Fiscalia no s’ha sol·licitat més documentació sobre els expedients investigats.

El consell d’administració de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va acordar el 28 de maig passat traslladar simultàniament a Fiscalia i a la Intervenció General de la Generalitat l’auditoria encarregada per aquest òrgan i en la qual es posen de manifest presumptes irregularitats en l’adquisició de trens i subministraments en sis expedients corresponents a l’etapa del PP què Marisa Gracia va ser gerent de l’empresa.

Com va informar aquest diari, l’informe destaca l’aparició de sobrecostos sense estar degudament justificats per un valor aproximat de 14 milions d’euros entre els anys 2000 i 2007.

A més, la direcció de l’empresa no va aplicar a les adjudicatàries penalitzacions per valor de 1,3 milions d’euros pels retards en el lliurament de trens, els terminis dels quals en molts casos van ser modificats.

El document qüestiona també la compra l’any 2007 de 42 trens (22 de quatre vagons, més 20 cotxes remolcs intermedis) per un valor de 186 milions d’euros, ja que l’objecte del contracte de la compra dels trens era cobrir la prolongació de la línia 1, tot i que aquesta prolongació ni tan sols s’havia licitat.

El projecte esmentat es va presentar a les poques setmanes de l’accident del metro que va deixar 43 morts i 47 ferits i consistia a eliminar la revolta de l’accident (entre plaça d’Espanya i Jesús) mitjançant la prolongació de la línia 1 des de la plaça d’Espanya fins a la Fe nova. Una actuació que no solament no s’havia licitat en el moment de la compra dels trens, sinó que no va arribar mai a executar-se.

Etiquetas
stats