Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

València deixa d’ingressar 7 milions pel Bus Turístic sota sospita

El Bus Turístic de València

Carlos Navarro Castelló

València —

L’Ajuntament de València ha deixat d’ingressar al voltant de 7 milions d’euros en concepte de cànon pel servei del Bus Turístic que des de l’any 1999 presta l’empresa Viajes Transvía, el responsable de la qual, Urbano Catalán, va ser detingut aquest dilluns per haver fet pretesament regals a l’exvicealcalde València, Alfonso Grau, també detingut pretesament per haver-los acceptat (suborn continuat), a canvi de rebre contractes del consistori.

Així ho ha denunciat aquest dimecres l’actual regidor de Mobilitat, Giuseppe Grezzi (Compromís), que ha comentat que aquesta autorització administrativa va ser renovada de manera sistemàtica pels regidors responsables de l’àrea de Transports en l’etapa del PP (Jorge Bellver, Alfonso Novo i Alberto Mendoza) sense exigir a canvi cap contraprestació econòmica. L’any 2012, es va sumar al servei l’empresa Viajes Privilege, a la qual tampoc no se li ha exigit el pagament d’una taxa.

Segons Grezzi, l’empresa que presta aquest mateix servei a Madrid paga 3 milions d’euros l’any a l’Ajuntament, mentre a Toledo una altra entitat abona 166.000 euros al consistori. Així, el regidor ha estimat que les arques municipals podien haver ingressat un mínim de 500.000 euros l’any.

A més, Grezzi ha criticat que el seu predecessor, l’edil del PP Alberto Mendoza, prorrogara durant quatre anys el servei d’ambdues firmes sense exigir tampoc cap taxa a tan sols quatre dies de les eleccions municipals. En aquest sentit, ha explicat que ha encarregat un informe als serveis jurídics de l’Ajuntament per a determinar si es poden rescindir els contractes amb Viajes Transvía i Viajes Privilege sense que això supose el pagament d’una indemnització a les empreses. Si fóra possible, es trauria el servei a concurs públic i inclouria el pagament d’un cànon a l’Ajuntament.

Respecte d’això, el regidor ‘popular’ Alberto Mendoza ha eixit al pas d’aquestes declaracions i ha explicat que “les autoritzacions administratives poden estar subjectes a taxa o no”. A més, ha explicat que, quan ell va entrar a la Regidoria, va preguntar si podien cobrar taxa a les empreses: “Els tècnics de trànsit van dir que el 1999 ho van consultar amb els d’Hisenda, però aquests van dir que no era possible establir una quantitat, ja que l’estada dels busos a les parades és aleatòria i no per un temps fix”.

Quant a la renovació del servei a quatre dies de les eleccions, ha explicat que les empreses els van cridar al març per avisar-los que el contracte caducava al juny i que volien renovar-lo. Així, “en aqueix moment es van encetar els tràmits administratius per a la renovació, que van concloure al maig”. Per això, encara que quedava poc per a les eleccions, es va decidir la pròrroga “perquè la ciutat no es quedara sense aqueix servei”.

Etiquetas
stats