Vox es gasta 15.000 euros en un CIS propi per a preguntar per la seua gestió dels parcs i jardins de València
Com si es tractara d’un Centre d’Investigacions Sociològiques (CIS) propi, el portaveu municipal de Vox a València i regidor de Parcs i Jardins, Juan Manuel Badenas, ha encarregat “un estudi quantitatiu mitjançant enquestes sobre la percepció que els residents de la ciutat de València tenen sobre l’estat de l’arbratge viari i dels parcs i jardins de la ciutat”.
Segons la documentació recaptada per elDiario.es, l’enquesta s’ha adjudicat a dit per mitjà d’un contracte menor a Target Point SL per un import de 15.560 euros, IVA inclòs. Aquesta empresa madrilenya ha fet sondejos electorals per a mitjans com Libertad Digital o El Debate. Per a la tramitació del contracte es van sol·licitar ofertes a una altra empresa madrilenya, en concret Kapta Lisconsulting SL i a la valenciana ODEC, l’oferta de la qual no va ser atesa.
Des de la Regidoria de Parcs i Jardins han comentat sobre aquest tema que consideren que “per a millorar la gestió i prendre decisions encertades és fonamental conéixer la percepció dels ciutadans i usuaris sobre temes clau que els afecten” i han afegit: “En este sentit, considerem que la seguretat és un dels aspectes més rellevants i prioritaris. Amb l'objectiu d'identificar àrees de millora i establir les mesures adequades hem encarregat esta enquesta. A través d'ella, busquem obtindre un diagnòstic precís per a *gantantizar als valencians un entorn segur als parcs i jardins”.
Crida l’atenció que Vox recórrega a una enquesta pròpia tot i que l’Ajuntament de València fa periòdicament des de l’any 2017 infobaròmetres en què els ciutadans enquestats valoren tots els serveis municipals, incloent-hi parcs i jardins. De fet, en aquests moments està en fase de contractació mitjançant procediment obert un nou lot de huit enquestes en què la mercantil Sonmerca Valencia SL figura com l’oferta més ben valorada. Segons la plataforma de contractació, el pressupost base de licitació és de 182.140 euros (IVA inclòs) i el valor del contracte ascendeix a 301.057 euros.
Es dona la circumstància que l’infobaròmetre de novembre del 2023 tenia com a temàtica central els espais verds de la ciutat i crida l’atenció també que les dues últimes enquestes publicades se centren exclusivament en cultura i salut i deixen de preguntar per la valoració dels diferents serveis municipals.
Sobre aquest tema, el regidor de Compromís, Sergi Campillo, ha considerat “del tot incomprensible que la Regidoria de Parcs i Jardins es dedique a fer enquestes de satisfacció, quan aquesta tasca l’ha de fer l’Oficina d’Estadística municipal a través dels infobaròmetres, mentre que l’execució de projectes de jardineria el 31 d’octubre era del 2,35% del pressupost: 286.125,64 euros executats d’un total de 12,1 milions d’euros pressupostats”, la qual cosa ha qualificat de “lamentable”.
Compromís ja va denunciar que el govern de l’alcaldessa María José Catalá ha pujat la despesa en publicitat i propaganda de 65.000 euros a 415.000 en la Regidoria d’Emprenedoria, que també dirigeix Badenas, cosa que suposa un increment del 630% i un 95% de l’augment del pressupost de la regidoria per al 2025.
Per a l’edil valencianista Ferran Puchades, “els regidors de Vox han demostrat novament quina és la seua missió en el govern municipal: fer de la política un espai per a la propaganda i l’autobombo personal amb els diners de tots. Ja ho han fet durant enguany muntant conferències, atorgant contractes a dit i fent com que treballen”.
Com va avançar aquest diari, l’alcaldessa de València també ha disparat la despesa en “publicitat i propaganda” fins a 2,5 milions en dos anys. A més, la regidoria d’Agricultura que dirigeix Cecilia Herrero, de Vox, eleva la dotació pressupostària en cursos, conferències, publicitat i propaganda de 10.000 euros d’enguany a 330.000 euros el 2025.
0