'Dones en Xarxa' promueve los derechos de las mujeres y apuesta por su empoderamiento usando las TIC. Cree en el potencial de internet para alcanzar la igualdad efectiva.
F de fotografia i de feminista
Mulier Sapiens ha tornat d’unes vacances on s’ha sentit molt bé de poder fotografiar racons bonics de Portugal i Itàlia, intentant captar la bellesa d’un instant per ajudar la meva memòria a retenir certs detalls i paisatges. M’he refermat en la meva passió per la fotografia, i per això, el primer post de l’últim quadrimestre de l’any el vull dedicar al sentit de fer un clic, fotogràfic i cerebral.
Aquest agost el fotògraf Raj Shetje s’ha inspirat per fer una campanya de moda en la violació grupal, fa dos anys a Nirbhaya de 23 anys, en un autobús de Dheli. Es veu que no tenia una altra font de creativitat que el calvari que va viure la noia, que finalment va morir a causa de les ferides perpetuades per un grup d’homes. S’estima que a l’Índia són violades unes 100 dones al dia, la major part pels propis marits, que es veu que no saben masturbar-se quan estan excitats.
El fotògraf titula la sessió amb la frase The Wrong Turn, o sigui, “El torn equivocat”.The Wrong Turn, El torn equivocat d’aquell grup d’homes que no s’hauria d’haver pujat en aquell autobús, i el torn equivocat alhora de disparar fotografies per fer una sessió de moda per vendre a partir d’una imatge d’una dona agredida. Sí, un torn molt “Wrong”.
No és la primera vegada, que la moda vesteix els cossos de luxe per emular situacions d’abús cap a les dones, tot i que el fotògraf hagi negat la relació amb la violació de Nirbaya, sí que ha afirmat que “la fotografia és el mitjà que tinc per a comunicar-me, que és tan simple com això, que és art”. Sí, la fotografia és un mitjà artístic, però la seva fotografia de moda no és art, és una merda.
Hi ha una estranya tendència de fer servir les dones en postura de “Fes com si t’anessin a violar”, “Fes-te la morta”, “L’espantada”… Postures de terror, decorades amb brillants i un logotip conegut que venen molt. Dòlars per aquí, euros per allà… I nosaltres comprant les escenes per sentir-nos millor.
Grans marques ens han omplert les revistes amb fotografies semblants per anunciar els seus productes.
Cesare Paciotti sembla que així ens explica que ven sabates de luxe.
He descobert que el que ven Duncan Quinn en aquesta foto són corbates.
Jimmy Choo ven sabates en aquesta escena.
I per acabar, m’agradaria fer una menció especial a un fotògraf que es diu Steven Meisel, que es veu que és idiota…
0