Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

El Ministeri adjudica per 102 milions d'euros la renovació integral de 46 km de la línia de Rodalia entre Bunyol i Utiel

Estació del tren de Bunyol.

Toni Cuquerella

0

El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha anunciat la inversió de 101,8 milions d'euros en la renovació integral del tram Bunyol i Utiel, per la qual circula la línia C3 de Rodalia. L'objectiu és “reforçar la fiabilitat de la xarxa i millorar la qualitat del servei ferroviari”.

En concret, Adif ha adjudicat per 71,3 milions d'euros els treballs per a modernitzar 45,6 quilòmetres de via de tren convencional entre tots dos municipis amb la renovació del carril, les travesses i el balast de la via, l'adequació de les andanes de les estacions i l'adaptació de 13 túnels per a la seua futura electrificació.

Això se suma als contractes ja adjudicats per al subministrament de material per un global de 26,6 milions d'euros: carril (per 7,14 milions); balast (en dos lots, un de 5,16 i un altre de 5,19 milions); i entremaliades (per 9,11 milions); així com al contracte d'assistència i consultoria per al control i seguiment d'aquestes obres, per altres 3,9 milions d'euros.

L'actuació, contribuirà a incrementar la fiabilitat, disponibilitat, eficiència, eficàcia, modernitat, funcionalitat i resiliència de la infraestructura i les circulacions; a més de reforçar els estàndards de qualitat de l'explotació del servei, homogeneïtzar els elements de via (carrils i travesses), dotar de major regularitat al trànsit i contribuir a un increment de la velocitat dels trens i el confort als viatgers.

Així mateix, dotarà de major robustesa a les instal·lacions, optimitzant labors i costos de manteniment en instal·lar materials i equips de més durabilitat. Un altre dels objectius és minimitzar la probabilitat d'incidències que afecten el servei relacionades directament amb el funcionament de la infraestructura.

Aquesta actuació se suma a altres inversions rellevants per a la millora de la xarxa de Rodalia de València, com la modernització del tram Sollana-Cullera, en fase d'execució, i a la renovació de via entre Xàtiva i Alcoi.

Principals obres

Les actuacions es desenvoluparan en els municipis d'Utiel, Requena, Setaigües i Bunyol, a la província de València. Es renovarà integralment la via (carril, travesses i balast) en la via general i les d'apartat d'Utiel i El Rebollar, en les quals també s'instal·laran nous aparells de via (canvis d'agulles).

Així mateix, es realitzarà la neteja de drenatges i cunetes, la protecció contra despreniments i la consolidació, mitjançant la instal·lació de malles de triple torsió, xarxes de cable, bulonats i gunitats (per a la consolidació del terreny).

D'altra banda, s'adequaran les dimensions de les andanes de les estacions d'Utiel, El Rebollar, Sant Antoni de Requena, Requena, Setaigües i Venda Mina amb la finalitat d'adaptar-los al nou esquema de vies.

El projecte també contempla l'adequació de la secció dels 13 túnels del tram, en previsió d'una futura electrificació de la línia amb catenària a 25 KV. A més, es faran treballs d'obra civil en les estructures de 10 ponts i 22 passos superiors.

Així mateix, es preveuen comprovacions de les obres de drenatge transversal -segons el que s'estableix entre la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) i Adif- per a garantir els cabals corresponents a un període de retorn de 25 anys.

L'actuació contribueix al compliment de diversos dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), amb els quals està compromés el Ministeri, com el 9 (promoció d'infraestructures fiables, sostenibles i de qualitat) i 11 (accés a sistemes de transport segurs, accessibles i sostenibles).

Aquesta actuació compta amb finançament europeu a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. Finançat per la Unió Europea- NextGenerationEU.

Etiquetas
stats