Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
La portada de mañana
Acceder
La apuesta de Macron por la derecha fracasa en tres meses
Segunda oportunidad para Muface: las aseguradoras ponen sus condiciones
'Sus rosarios, nuestros ovarios', por Neus Tomàs

Ford Almussafes començarà el 2025 amb una reducció de torns i un ERTO després de caure la producció un 45% enguany

Un treballador a la fàbrica de Ford, a 12 de juny de 2024, a Almussafes, València, Comunitat Valenciana (Espanya). Rober Solsona - Europa Press

Carlos Navarro Castelló

0

La factoria de Ford a Almussafes encara un final d’any traumàtic i es prepara per a encarar dos exercicis que seran quasi de supervivència fins a l’arribada del nou model híbrid que produirà en exclusiva l’any 2027.

La pèrdua des del mes d’abril passat de la fabricació de la furgoneta Transit, que va deixar la planta valenciana tan sols amb l’acoblament del Kuga, això sí, el model més venut per la marca en l’actualitat, ha deixat les xifres de producció d’enguany sota mínims.

En concret, segons les estimacions facilitades per UGT, la factoria tancarà el 2024 amb una producció de 120.127 vehicles. Enguany finalitzarà amb 103.488 Ford Kuga fabricats i 16.639 furgonetes Transit. Ford Almussafes ha produït un 43% menys que l’exercici passat i un 48% menys que el 2020, any de la pandèmia. El 2022, Almussafes produïa cinc models (Kuga, Transit, Mondeo, S-Max i Galaxy).

Aquesta situació ha obligat la companyia a fer durs ajustos laborals. Així doncs, el 2023 ja es va fer front a un expedient de regulació d’ocupació (ERO) de quasi 1.200 treballadors que va deixar la plantilla en 4.800 empleats. A més, el mes de juliol passat es va acordar un altre acomiadament col·lectiu de 626 empleats acompanyat d’un expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) fins al final d’enguany de 996 efectius, amb 25 dies d’aturada total.

A més, la direcció de Ford va traslladar dimecres als sindicats que, a partir del 2 de gener de 2025, l’àrea de mecanitzats de la planta de motors suprimirà un torn i operarà tan sols amb el de matins, alineant-se així amb la secció de muntatge de motors. No obstant això, es mantindrà un “minitorn de nit” de diumenge a dijous, que serà voluntari.

UGT va explicar, després de la reunió de la Comissió de l’Observatori per l’Electrificació, que la supressió d’un torn en motors confirma l’excedent del 50% de la plantilla, ja anunciat anteriorment.

Aquest excedent, ha assenyalat, “es protegirà durant els dos pròxims anys a través del mecanisme d’un nou ERTO RED, pendent de negociar en pròximes dates, fins que l’any 2027 tinguen ocupació efectiva en la nova planta de bateries, o en tasques anàlogues, a conseqüència de la producció que suposarà el nou vehicle multienergia”.

La fàbrica d’Almussafes va finalitzar divendres passat un ERTO de força major a causa de la DANA, i havia représ dilluns la producció de vehicles en dos torns de matí i vesprada, així com el torn central. Amb això, es va reactivar el calendari d’aplicació de l’ERTO que ja tenia en vigor la fàbrica abans de la DANA i fins al 31 de desembre, per a abordar l’excedent diari de personal que arrossega la fàbrica, xifrat en 996 treballadors.

Etiquetas
stats