Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

Vox pressiona el PP per a ampliar a la patronal valenciana la retallada d’ajudes del 30% que reclama per als sindicats

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, i el Síndic de Vox, José Mª Llanos, en una sessió de control en Les Corts.

Carlos Navarro Castelló / EUROPA PRESS

0

Les retallades en les aportacions que atorga cada any la Generalitat Valenciana tant als sindicats com a la patronal podrien experimentar una tisorada important en virtut de l’acord en matèria de pressupostos autonòmics a què han arribat el PP i Vox.

El partit d’extrema dreta havia condicionat el seu suport als comptes de què trau pit el president del Govern valencià, Carlos Mazón, al fet que es retallaren aquestes subvencions a les organitzacions sindicals en un 30%. No obstant això, el portaveu del grup d’extrema dreta de les Corts, José María Llanos, va assegurar dijous que demanaran mitjançant una esmena parcial a la llei de pressupostos que aquestes retallades, en el mateix percentatge, s’apliquen també a la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV).

El síndic de Vox ha confirmat que demanaran reduir un 30% els fons destinats tant als sindicats com a la patronal, pel fet de considerar que aquestes organitzacions han de mantindre’s amb les quotes dels seus afiliats. “En la mesura que puguem, es farà d’una manera equilibrada tant als sindicats com a la patronal”, ha concretat.

Segons Llanos, aquesta retallada “forma part del programa de Vox, els sindicats no defensen els treballadors, sinó els partits polítics de què beuen via subvenció o via acompanyament” i ha afegit que “poca tasca d’assistència fan als seus associats” i que si volen fer aquesta tasca, que la facen “via quotes dels associats”.

El PP, per part seua, ha assegurat que els “ajustos” en els pressupostos de la Generalitat per al 2025 seran “al més justos possible”. Ara bé, no ha volgut valorar en concret la petició de Vox de retallar fons als sindicats i a la patronal.

“El que està pactat (amb Vox) és un pressupost. Les esmenes estan presentant-se i segurament es podran transaccionar”, ha manifestat la portaveu adjunta del PP en les Corts, Nieves Martínez.

Així ho ha traslladat, a preguntes dels periodistes, després que Vox haja anunciat la petició d’una oficina antiocupació com a esmena a la llei d’acompanyament als pressupostos i de retallar fons als sindicats i a la patronal com a esmena als comptes autonòmics.

Per part del seu grup, ha avançat que les esmenes del PP se centraran a “millorar les polítiques socials”, a “llimar les coses que es puguen millorar” i a “continuar amb les polítiques del Consell de Carlos Mazón, sense oblidar la reconstrucció de la zona afectada per la DANA”. Uns pressupostos, ha reiterat, que “una vegada més es fan amb l’infrafinançament del Govern”.

Pressupostos “serens i consensuats”

La ‘popular’ ha insistit que s’ha aprovat un projecte de pressupostos “serens i consensuats”, mentre que ha “trobat a faltar” l’“ajuda real” del Govern de Pedro Sánchez i la col·laboració del PSPV i Compromís en les Corts: “No hi ha hagut una esquerra que haja volgut ser col·laborativa i dialogant”.

Dit això, ha admés que “a l’abril no és normal estar presentant i treballant esmenes a uns pressupostos”, però ha recordat que “estem en unes circumstàncies especials” per la DANA.

Etiquetas
He visto un error
stats