The Weeknd obri el FIB més comercial i aconsegueix una resposta multitudinària
L'artista global encarregat de reinventar el rythm and blues (R&B), The Weeknd, ha protagonitzat una arrencada de gom a gom de públic en el Festival Internacional de Benicàssim, en el qual s'han format llargues cues per a escoltar els temes més comercials del canadenc.
L'atractiu comercial de l'estrella mediàtica -parella de l'actriu i cantant Selena Gómez- i els seus hits mundialment coneguts han provocat carreres, presses i histèria col·lectiva entre el públic.
Amb un recinte lleugerament diferent i preparat per a albergar a 53.000 assistents, l'èxit d'Abel Tesfaye (l'home darrere de The Weeknd) ha obligat fins i tot a tallar el pas temporalment en una zona propera a l'escenari principal per l'acumulació del públic en el costat esquerre del mateix, al que s'accedeix de manera natural des del recinte.
Les cues en l'entrada han sigut especialment llargues i en l'intercanvi de polseres s'han afanyat fins al punt que el director de l'esdeveniment, Melvin Benn ha acudit per a ajudar a organitzar als assistents.
La seguretat, que enguany ha augmentat un 30%, ha ralentit també l'accés al recinte, doncs el control de les borses -les permeses no havien de superar a més la grandària d'un foli format A4- ha sigut molt més exhaustiu.
The Weeknd ha arrancat amb tres temes de “Starboy”, el seu últim treball, “Starboy”, “Party Monster” i “Reminder”, incontestablement solvents i bons arguments per a posar a milers de persones a ballar en l'escenari principal del FIB.
Ha sonat també el tema “Earn it” compost per l'artista per a la pel·lícula “50 ombres de Grey” i els seus èxits més recognoscibles “I Feel it Coming” i “Reminder”, també del seu nou treball.
Tot açò arguments per a haver protagonitzat el que serà segur un dels concerts més multitudinaris de la 23 edició del festival.
A l'èxit de públic ha contribuït també l'artista d'hip-hop i grime Stormzy, amb temes incendiaris que han protagonitzat les primeres carreres de la nit des de l'entrada fins a l'escenari Las Palmas.
Els britànics The Courteeners, l'actuació dels quals se sobreposava amb The Weeknd, han aconseguit omplir fins a la bandera l'escenari Visa, la qual cosa demostra el gran nombre de públic que s'ha registrat en la jornada de dijous, tradicionalment molt menys que en divendres i dissabte.
Ride tornaven al FIB després d'haver tocat en el seu debut, i després del parèntesi de 20 anys en la seua carrera, i han demostrat en l'escenari principal que el seu nou treball “Wheather Diaries” ben ha merescut la seua volta.
La nit ha tingut altres moments destacables com l'actuació dels biscains Belako, que segueixen en un ascens imparable i segur amb un rock amb tints electrònics esguitat amb post-punk que cada vegada sona millor.
Els valencians Tórtel i Gener compartien cerveses en la zona VIP entre les actuacions de tots dos i els islandesos Kaleo posaven a tots els britànics a saltar amb el seu rock de tint americà i la veu esquinçada de JJ Julius Són.
Amb quasi 20 minuts de retard -alguna cosa insòlit en el FIB i que s'ha produït també amb Tórtel- la banda de la nigeriana-londinenca Eno Williams ha portat el so més original de la nit.
La potent veu de la cantant, la seua energia, els seus balls han acompanyat la seua música africana amb l'electrònica amb lletres que clamen per l'apoderament, la llibertat i l'alliberament del ball per a les dones.
La nit continua amb un altre toc de nostàlgia de la mà de The Jesus and Mary Chain, banda llegendària i influent i que també va estar en la primera edició del FIB.
El grup escocés dels germans William i Jim Reid tornen sense haver perdut un àpex de lluentor amb el seu disc “Damage and Joy”.
Tanca l'escenari principal Bonono, àlies després del qual està el productor, compositor, músic i DJ britànic (establit a Estats Units) Simon Green.
Sobre este blog