Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.

La línia de tren Alcoi-Alacant: viable, però complexa i amb un cost de fins 900 milions d'euros

Acte de la presentació del pla de viabilitat del tren Alcoi-Alacant amb Toni Pérez, Toni Francés i Carlos Mazón.

Toni Cuquerella

Alcoi —
3 de enero de 2025 19:57 h

0

Aquest divendres ha tingut lloc la presentació de l'informe de la viabilitat tècnica de la línia de ferrocarril Alcoi-Alacant. Aquest document planteja una solució que, malgrat indicar que tècnicament és possible, apunta que és una situació molt complexa.

En concret, aquest estudi contempla quatre alternatives per a aquesta via els traçats de la qual varien entre els 43,9 i els 55,5 quilòmetres, i que necessitaria una inversió d'entre 700 i 900 milions d'euros.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat el “total compromís” de la Generalitat amb el projecte del ferrocarril. Per al president, es tracta “d'un estudi estratègic fonamental” per a la província d'Alacant i per a tota la Comunitat Valenciana, “no sols és un somni, és un repte que assumim en primera persona”, ha apuntat.

En aquest sentit, ha assenyalat que la Diputació d'Alacant, que ha elaborat el projecte, ha posat a la disposició de les diferents administracions, “l'estudi de la gran connexió per a viatgers i mercaderies que unirà Alcoi amb Alacant i que ha de ser l'enganxament amb el Corredor Mediterrani”.

Mazón a més ha fet una reivindicació al Govern d'Espanya perquè se sume a aquest projecte “perquè és necessari perquè es puga desenvolupar”. Segons ha explicat, “és una petició que prompte es convertirà en una exigència ja que no es tracta d'una despesa, sinó d'una inversió. Així, ha assegurat que ”quan s'inverteix en el futur industrial d'aquesta zona es té retorn, es té impacte i es genera activitat, riquesa i solidaritat social“.

L'alcalde d'Alcoi, crític

L'alcalde d'Alcoi, Toni Francés, ha destacat en la seua intervenció que valora qualsevol document o estudi que contribuïsca a obrir un debat de futur sobre la millora de les comunicacions d'Alcoi i comarca, com el presentat, però “enfront d'estudis o debats complexos i a desenvolupar a llarg termini cal destacar el compromís del Govern d'Espanya per complir amb la necessitat històrica de modernització de la línia de tren Alcoi-Xàtiva, amb una inversió ja licitada i adjudicada de més de 124 milions d'euros”.

Toni francés ha mostrat la seua estranyesa perquè ni el president de la Generalitat ni el de la Diputació hagen esmentat aquesta fita històrica en les seues intervencions, quan és un projecte que ens situarà a 1 hora de l'estació de Xàtiva, un dels nuclis de comunicacions ferroviàries més importants amb la finalització del corredor mediterrani.

Francés ha ressaltat que: “Sens dubte cal destacar la gran inversió que portarà el Ministeri de Transports a la nostra ciutat, suposa un fet històric amb més de 123 milions d'euros. La renovació de la línia de tren Alcoi - Xàtiva marcarà un abans i un després en la connectivitat i el desenvolupament local. Es tracta d'un projecte real que millorarà la qualitat de vida tant de les persones d'Alcoi com de les comarques que ens envolten. No hem de desviar l'atenció del que realment és important, parlem de fets que prompte podrem veure”.

Cal recordar que el projecte que començarà a ser una realitat, ja que està licitat i es posarà en marxa aquest 2025 és el de la renovació de la línia Alcoi-Xàtiva, que ha licitat el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible i que suposaran una inversió històrica de 123,4 milions d'euros. Es tracta d'una actuació molt necessària i reivindicada al llarg dels anys i que finalment veurà la llum enguany gràcies a l'actuació del Govern d'Espanya.

Etiquetas
stats