Els informatius de la televisió valenciana À Punt pugen 2,4 punts d’audiència durant la crisi del coronavirus
La crisi del coronavirus ens ha fet encendre el televisor per buscar informació. Segons la consultora Barlovento Comunicación, a Espanya més de 41 milions d’espectadors han vist els informatius durant l’estat d’alarma, fet que suposa un creixement de 2,5 milions d’espectadors respecte del mes de febrer del 2020. Totes les cadenes creixen, públiques, privades, estatals i autonòmiques. La consultora destaca increments en el consum de televisió d’un mínim d’un 30% a les comunitats autònomes.
En el cas d’À Punt, la quota mitjana de la cadena pública ha sigut del 3,4% en un mes de març marcat per la pandèmia. Malgrat haver perdut l’emissió d’actes festius, les seues dades han millorat. En general, les cadenes adscrites a la xarxa Forta pugen un 0,7% mensual.
La consultora destaca un increment dels informatius de la cadena valenciana de 2,4 punts com a efecte de la crisi del coronavirus i els situa els cinquens amb més creixement entre les autonòmiques. Encara que no es detallen les dades de tots els programes, Barlovento ressalta la xifra dels informatius matinals Les Notícies del Matí, amb un 14,6% de quota i 22.000 espectadors de mitjana, que arriben al seu rècord, mentre que la tertúlia posterior arriba a 23.000 espectadors de mitjana, encara que baixa la quota al 6,6%.
Segons les dades d’À Punt, els informatius han sigut el contingut preferit pels teleespectadors. Entre aquests, el més vist va ser l’edició de les notícies del migdia (NTC migdia) del 10 de març, seguit per un total de 337.000 espectadors. Aquest ha sigut l’espai més vist cada migdia i ha concentrat una quota mitjana del 10,9% i 117.000 espectadors diaris, que implica doblar el resultat del mes anterior.
Les emissions de programes d’entreteniment com “Atrapa’m si pots” han elevat la mitjana de la cadena; el programa d’Eugeni Alemany va tindre de mitjana el 31 de març 103.000 espectadors i un 5,1% de quota de pantalla –en algun moment va arribar a 180.000 espectadors–. La missa del diumenge també va suposar una bona dada per a la televisió pública, amb un 5,4% d’audiència i 36.000 espectadors durant el migdia del diumenge.
0